Sv: Mocka

Typ 5 minuter, 10 med att få in nytt spån.

Min häst gör sina behov i ett hörn i boxen, både kiss och bajs på samma ställe så det är såååååå smidigt att mocka efter henne och eftersom hon gör på ett ställe så behöver man inte vända eller kasta runt med spånet och glysa efter fler bajskottar.
Alltid samma hörn med har hon :banana:

Stoet har alltid vart lättmockat och jag är jättenoga emd att det är stilrent det ska vara kungligt rent åt min häst.Jag mockar på 10 minuter nogrannt sedan sopar jag och lägger in mkt spån och det tar typ 10 minuter också.Men om jag nån gång skulle vara slarvig skulle det se ut sopm ett Helvete där hihi.Men shettisen tar 1 timme!!!!Fast nu när stoet är dräktigt så tar det en halvtimme att vara noga och så;P

ca 35 minuter på vardagar och ca 45 minuter på helgen. Har en gris och två renliga. Har spån, och har inen lukt i boxarna även om jag inte är riktigt lika noga på vardagen som på helgen.

10 minuter. Jag är inte speciellt noggrann. Inte så att jag slarvar förstås, men är det någon liten plutt kvar täcker jag bara över den.
Hästen är för övrigt väldigt lätt att mocka åt, kissar i ett hörn och bajsar i det andra.

Min stora häst brukar det ta ca 30 min till, en bra dag. En dålig dag kan det bli typ 45 min.

Ponnyerna tar ungefär 15 min var. Jag är petnoga.

Hur lång tid tar det för er att mocka?
Är ni noga?

3 boxar = max 30 minuter. Har ovanligt städade hästar så jag går in och lyfter över en enda hög i kärran i stort sett i varje box. Endast åringen är lite stökig så där får jag vispa runt lite för att hitta allt;)

För det första tror jag inte någon skulle erkänna att de mockar slarvigt:p

En box med halm och växelströbädd för ta max 10 min.

Mockat åt pållar i miljonklassen och då har man inte tid att hålla på en halvtimme per box. Fort ska det gå och bra ska det bli!:bump:

Oj vad noga ni är!:bow:
Har en gentleman och en skitgris.
Skitgrisen bajsar överallt där rumpan råkar befinna sig så det blir lite letande.
har pappersströ så det prasslar undan lätt så det är inte svårt att hitta högar och förrymda bajsbollar.

Valacken är det bara att hugga i hos och lasta upp EN stor hög och skopa upp ett par greptag kiss. Så in med en ny säck papper kanske varannan/var tredje dag. Mer sällan till den renliga som inte förbrukar så mkt strö.
Blir då tyvärr väl torrt i boxen pga renligheten och hovarna kan bli för torra. Hovis tycker vi ska byta till råspån..

Tid: ca tio min åt båda.

för mig tar det 20 min för tre boxar i torv.

Jag är noga, annars blir det bara jobbigare att mocka dan efter:p

jag är noga dock har jag bädd o en häst som troligen var katt eller nåt i sitt förra liv då han gräver ett hål o bajsar i så det tar en ca 5 min om ens det=)

Mellan 1-2 halmbalar i veckan, de väger runt 12 kg st. Så drygt 6-8 balar i månaden = ca 80 kr (1 kr/kg).

3 min per box typ MAX. slänger ut de värsta och det räcker. om det ligge lite mosade småpluppar här och där skiter ja i. men är jävligt noga att all piss ska ut.

Är super noga när jag mockar, tar ca 30 - 45 minuter att mocka 5 boxar och sedan på kvällen när jag tar bort det som blivit under eftermiddagen så tar det 15 min.

Stöar först med spån och sedan massor med halm.

För det första tror jag inte någon skulle erkänna att de mockar slarvigt:p

En box med halm och växelströbädd för ta max 10 min.

Mockat åt pållar i miljonklassen och då har man inte tid att hålla på en halvtimme per box. Fort ska det gå och bra ska det bli!:bump:

hmm, så man ska alltså mocka bättre hos hästar i miljonklassen? eller ville du bara få in att du har mockat åt såna hästar?

Vad är ditt problem??

Jag har iof mockat åt hästar i alla prisklasser, men det jag menar är att om man har det som arbete kan man inte stå och mocka en box i halvtimmen. Det ska gå snabbt och det ska vara välgjort. Samt att om mockniongen duger åt hästar med högprislapp så duger det nogt åt de allra flesta.

Varför skulle det bli bättre gjort för att det tar lång tid?

jag har väl inte sagt att det skulle ta lång tid?

jag jobbar också med hästar och mockar minst 16 boxar/dag. + mina hemma.

så jag vet nog hur det är, men jag får inte in i mina inlägg hur framgångsrika travarna är, det är så fruktansvärt irrelevant.

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
882
Senast: Lucifer
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Har funderat på en sak när jag går bland hästarna och mockar. 9 av 10 ggr kommer min häst fram och bajsar precis brevid...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Freazer
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 481
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka