Sv: Mocka

5-10 min/box. Har permanentbedd på spån och slänger ut skitarna bara och strör nytt. Sen tar det ju mer tid att göra klart hela stallet. sopa blanda mat och fylla vatten osv. Brukar ta samanlagt ca.45min-1 timme.

Allt som allt tar det väl tio minuter (står på halm) Men min renliga lilla pojke kissar o bajsar i ett hörn på samma ställe hela tiden så man vet vad man ska leta:rofl: Sen vänder jag all halm i hela boxen sen fyller man på mer. o inte en ända klutt e kvar.. Underbara häst:love:

Är noga då jag mockar.. Men det är en mardröm att mocka åt Bääs. Hon trampar sönder sin skit.. Gräver upp sitt pink o blandar allt med det rena spånet. Så det kan ta uppåt 1 timme.
Dock har jag lösdrift nu. Dels för att hon mår bäst av det o dels för att slippa mocka! Blir en del mockande nu oxå från vindskyddet. Men inte på samma sätt.

Tar cirka 20 minuter för mig om hon har haft en grisig dag. Då tar jag ut allt, till och med de små små pluttarna som går igenom grepen om man inte är försiktig.

Normal torvbädd ponny: 2-3 min
---------------- häst: 5 min
Jobbig torvbox, ej bädd: 20 min
Halm, ej bädd: 5-10 min

Är ganska noga, men är noggrannare med att det ska gå fort.
På jobbet ska det ju mockas en sådär 15 torvbäddar om dagen, så det gäller att vara effektiv! ;)

För mig tar det ca 5-10 min,
Jag mockar ändå noga,
Jag har permanentbädd (torv) och min kille bajsar på exakt samma ställe (sprider aldrig ut det) :)

15 min-är noga, står på spån och halm. Kiss och skit åker ut

jag är nog ganska noga, all skit åker ut o den jätteblöta halmen men kan ha kvar det ngt fuktiga.

älskar att mocka! :love: det är så härligt sen när man lägger i ny fräsch halm!

kl

självklart mockar jag noga... hästarna står på spån och det tar ca 5- 7 min/box.

På jobbet är det 25 hästar, torv, blandat boxar och spiltor och det tar ca 3 timmar med sopning.

KL

Tar ungefär 10 min om jag är själv, hästen bajsar alltid på samma ställe. Hjälper någon av mina föräldrar till för att dom vill komma hem fort går det väl på lite drygt halva tiden.
Och ja, jag tycker att jag är ganska noga...

Lite olika men oftast kanske 5-10 minuter, har bädd och hästen bajsar alltid i samma hörn så i det hörnet strör jag ut ett tunt lager torv varje dag, så tar jag ut det nästa dag och gör likadant. Så en renlig pålle har jag:)

Hur lång tid tar det för er att mocka?
Är ni noga?

Min häst är en riktig liten lortpelle, jag är rätt nogrann, går igenom hela boxen och tar dessutom pisset och bajset i olka skottkärror, hämtar sen spån, allt det tar ungefär 10 minuter

om jag mockar hela stallet , dvs 7 boxar, alltså pisset bajset och nytt spån, tar det runt en förtio minuter (men några boxar är småa ;))

I dag tog det 5 minuter, men då var jag snabb så jag öste nog ut lite onödigt mycket ren halm :p Hann/orkade inte sortera.
Alla pluttar och ALLT blött tar jag alltid ut.

Det tar mellan 5-10 minuter att mocka "min" box.

3 tunga kallblod, mockningen tar ca 20 minuter totalt för alla tre boxarna. Och ja, jag är mycket noggrann.

Immer

1 timme, då har jag 5 boxar mockade, vattenkopparna tvättade höet upp"fluffat" gången sopad maten fixxad. men bara boxarna tar kanniske 35 min.

Jag mockar tills dess att det blivit rent :) Det brukar ta kanske 10-15 minuter. Tar bort ALLT skitigt och lägger in ny torv en gång i veckan eller mer om det behövs ;)

Det tar ca 20 min på 3 boxar..där en är jätte fin som lägger allt i en hög. Men fölungen är värsta spridaren.
Jag är väldigt noga..ska va rent och snyggt till mina älsklingar

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
882
Senast: Lucifer
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Har funderat på en sak när jag går bland hästarna och mockar. 9 av 10 ggr kommer min häst fram och bajsar precis brevid...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Freazer
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 481
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Uppsättning
  • Tvillingar!?