Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alternativet är ju att ta bort henne. Och jag är inte där. Jag tänker att jag kommer att hamna där mentalt till slut. Men inte ännu.@spinxx vet inte vad jag ska säga mer än att jag fattar inte att du orkar med allt .
Hittade nyss tråden! Kanske @LenaH skulle kunna lägga en länk från den gamla så flera hittar hit?
@spinxx jag håller tummarna att det funkar i nya boxen! Är hon aggresiv när hon har hö med, eller endast kraftfoder? Du kanske skulle kunna testa att ge enbart fri tillgång på grovfoder om ni har tillräckligt mycket?
God jul på er hela högen!!
Nyheten från Chatsi är att DNA-testet på fölet är klart och pappan är den vi misstänkte, en numera 3-årig, snart 4-årig valack e Armani Code - Cardento.
Rut är under igångsättning efter 3 veckors vila och lilla Rödluvan dräller omkring i lösdriften.
Det kunde varit värre mao
”Lustigt”att 2 hästar i denna tråd blivit tjuvbetäckta. Tur allt gått bra och pappan låter ju bra. Hälsade på Elle i veckan och hon mådde så bra i sin flock med 4:e bebisen i magen.God jul på er hela högen!!
Nyheten från Chatsi är att DNA-testet på fölet är klart och pappan är den vi misstänkte, en numera 3-årig, snart 4-årig valack e Armani Code - Cardento.
Rut är under igångsättning efter 3 veckors vila och lilla Rödluvan dräller omkring i lösdriften.
Hoppas att du får kontakt med mitt tips.Jag borde kanske inte skriva om det men eftersom jag lovat mig själv att inte sälja Casp så kan jag ju ändå göra det. Han är så jäkla knäpp ibland att jag tappar hoppet om att han kommer bli normal någonsin. Vi red ut för fjärde dagen i rad igår och han kändes lugn och pigg samtidigt. På ett sätt som han brukar kännas ute och då brukar vi rulla på 20-25 min i trav och galopp i snö efter 15 min framskrittning. Men igår hann jag bara börja traven och red kanske 400 m i trav innan jag kände att han breddade bak och sköt iväg som ut en kanon. Är han rädd drar han in bakdelen så det var inte samma känsla. Sen studsade han från sida till sida och drog rakt fram i säkert 150 m mot ett krondike. Hann precis tänka att nu är det köööört, så stannade han. Sen fortsatte han krumbukta medan vi ”skrittade” mot ridhuset. Så ångrade jag mig och ville visa att jag inte var rädd och vände tillbaka. Då börjar han igen, försöker dra i sidled och halkar runt som Bambi. Jag satt av då och tänkte att nu går jag så jag slipper fallhöjden i alla fall. Så fort jag stod på marken var han ganska lugn och lydig så jag bestämde mig för att gå tillbaka och sitta upp om han kändes lugn. Det var inga problem, men sen satte han iväg igen och kastar sig som om han vill ha av mig. Så till sist fick jag stopp och kunde sitta av. Det är ett stort fält tack och lov för jag är rädd för diken och han har ingen respekt för dem, alls. Satt av och gick upp till vår utebana, och där var det spänt men ridbart. Så då fick han galoppera av sig.
Kände igenom honom när vi kom in men hittade inget konstigt och idag hade vi Equiterapeut ute och hon hittade inget direkt heller. Tror inte att det är ngt fel på kroppen men vad gör jag när han är så här? Nu är det visserligen inte direkt möjligt för dem att röra sig bra i hagen pga knöggel men han har ju varit supersnäll på samma äng senaste gångerna.
Känner mig så ledsen, allt jag vill är att vi ska kunna rida ute utan att någon av oss dör. Jag är trött på att alltid vara på min vakt och inte kunna lita på honom. Trodde vi kommit dit, men troligen inte. Vi har silence-luva, för annars går det inte alls, och jag försöker bara rida i lång och låg form. Skulle han vilja bocka och sparka bakut så är det ok, men när han kastar sig från sida till sida och drar iväg utan att det går att styra är det inte uppskattat direkt.
Suddig bild som jag tog innan han drog iväg. Han stod typ mitt på ängen när jag tog bilden..
Visa bifogad fil 23178