Alexandra_W
Trådstartare
Tja, som jag ser det så har du tre alternativ.
- Behåll hästen.
- Ta bort hästen.
- Håll tummarna att "rätt människa" dyker up
Och helt ärligt, en B-ponny som inte är utbildad, som kräver specialbehandling för att inte få magsår och som har visat aggressivitet pga smärta i ett knä. Tycker du själv att det låter som en drömponny? Det tycker inte jag, inte ens om den är fantastisk mellan varven! Kanske är regnbågsbron ett vettigt alternativ?
Det som är så svårt är att idag är det en helt symptomfri ponny. Frisk vill jag inte använda för det kan jag inte veta.
Men idag (och sen länge) har han inga som helst besvär av någonting. Och det gör det enormt svårt att välja regnbågsbron.
Jag om någon är ju medveten om hans historik och har ju innan sagt att kan jag inte ha honom tar jag bort honom. Men det var lättare att säga än att göra. Hade han haft symptom hade det varit en annan sak. Och ja automaterna är "specialbehandling" men jag själv tänker ju inte på dem så. För mig är det ett enkelt sätt att fodra lättfödda hästar liksom. Även andra fröken fodras ju lika, så slipper hon bli en tjockis.
Så för mig är det känslomässigt som att ta bort en frisk, pigg och glad sexåring. Min plan innan var att se om det verkligen ÄR en frisk sexåring genom att sätta igång, men som sagt det är bara att inse att jag har varken tid eller ork :/
Sen är han en fantastiskt ponny i det mesta. Han rör sig väldigt bra, har hög ridbarhet, otroligt arbetsvillig mm. Det påverkar mig såklart med. En liten halvlat, bekväm symaskin skulle kanske vara lättare ta bort.