Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur påverkas ni/era hästar av abortvirus och kvarkaepedemin? Runt oss har nästa alla stall stängt för träningar.
Än är jag inte påverkad alls. Har fördelen med eget stall och tror inte jag skulle bli utestängd från vår ridskola om de väljer att stänga eftersom mina hagar ändå är precis bredvid deras. Men två stora ridskolor i Sundsvall har stängt sina stall men verkar låta sina ridhus vara öppna. Ska på träning nästa vecka och hoppas det blir av. Första tävlingen här är 23/3 och jag hoppas innerligt att utbrotten lugnat sig tills dess. En klubbmedlem var anmäld till en tävling förra helgen som de valde att ställa in, det var klubben som gick ut idag med konstaterad EHV4.
Mina hagar ligger så pass nära att jag inte hade vågat ge mig ut och tävla om de skulle få just EHV eftersom det är luftburet. Så blir det nerstängning blir jag isolerad med klubben. Just i år är det ingen katastrof för säsongen ändå. Borde nog ändå hålla mig hemma och träna det här året.Jag har ju oxå stått så. Eget litet stall precis intill en större ridklubb. När dom fick smitta fick jag välja att bli inkluderad och rida på anläggningen men oxå då drabbas av isoleringen eller exkludera mig och rida i hagen 1 månad, vilket jag då valde eftersom det var tävlingssäsong.
Nu har ju inte ni smitta men om dom väljer att stänga sin anläggning så får väl ingen heller åka ut och tävla för vad är det annars för mening med att stänga?