07:or del 23

Evigheters evigheter sen jag skrev i de här trådarna...men i morn kommer jag tyvärr ringa några samtal och ordna för avlivning av Lotta, min 07:a.
Hon har artros i framknäna och hon har ont.
20241025_140353156.webp

Evigheters evigheter sen jag skrev i de här trådarna...men i morn kommer jag tyvärr ringa några samtal och ordna för avlivning av Lotta, min 07:a.
Hon har artros i framknäna och hon har ont.
Visa bifogad fil 157349
Åh så ledsamt, men nödvändigt beslut när det tippar över så livskvaliteten inte är tillräcklig. Min 07a (också med artros i framknäna + gaffelbandsskadan sedan sommaren 2023) mådde riktigt bra efter en lång betessäsong på stora ytor men nu återstår att se hur han klarar vintern. Även om jag försöker minimera boxtiden och ha fortsatt stor hage så blir de mer stillastående vid höet, inte lika mycket av de naturliga promenaderna i korta men många sekvenser.

Men ungdomarna hjälper till att sätta fart på farbror ibland så idag galoppade de lite hit och dit allihop i hagen. Ska boka in uppföljning och lägeskoll hos veterinären strax.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 521
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 226
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 194
Senast: Alexandra_W
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • 07:or del 23