Var jag dum nu?

Sv: Var jag dum nu?

Det var väl inte dumt mot lilli hästen.
Brukar låta mina hästar gå utan täcke när det är fint.

Finns många människor som förmänskligar hästarna, Fryser inte din häst vid sådant väder och temperatur, så kan ju hästen gå utan täcke, hästen har ju PÄLS :P Nej, du var ABSOLUT INTE dum :P

Hade släppt ut pållen utan täcke i hagen, mellan klockan 9 och typ 2 på dagen. Han har inte så jättemycket vinterpäls men det var fint och soligt väder, temperaturen låg väl på runt 5 grader. Ingen blåst eller sånt.

Då kom det fram en kille till mig och sa att jag var dum mot min häst som släppte ut honom utan täcke i hagen.

Liksom, var jag dum mot honom? :crazy: När jag tar in honom och han vill komma in så brukar han komma traskandes mot grinden. Nu stod han bara i solen vilandes och såg ut att ha det jättebra...

Då måste jag vara en fiktigt ond:devil: i så fall...
...min häst går utan täcka året om!! :eek:
Ibland tvingar jag på henne täcke när det är ett par plusgrader bara och spöregn, då fryser JAG. Hon accepterar det(täcket altså)... :p

Nej då Nisse pisse jklarar dt (: förstår vem du menar tror ja :smirk: inte bra trodde han visste mer :banana:

Öhhh den som är dum en sådan dag är väl den som har täcke på sin häst. :devil: Låt hästen var naken så länge som vädret tillåter.

Skit i vad han säger o gör som du själv tycker. :cool:

Jag har min häst helklippt och skulle ALDRIG låta henne gå ut utan täcke. Men det är ju så som jag gör.

Tycker att om du ser att din häst trivs och inte fryser och har tillgång till grovfoder någon gång på dagen i hagen och inte är helklippt så kan du ju låta den stå utan täcke.

Han är inte klippt alls än så länge. Vet inte om jag ens behöver göra det för han svettas inte mkt och har inte så tjock vinterpäls, men får se i vinter.

Tack för alla svar! :bow:

Han är inte klippt alls än så länge. Vet inte om jag ens behöver göra det för han svettas inte mkt och har inte så tjock vinterpäls, men får se i vinter.

Tack för alla svar! :bow:

en häst i stallet (ungh) har inte jätte mkt V.päls har bara ett tunnt regntäcke på sig nu.

har min skrutt med, om det inte är fint väder, han är också bebis. :D

kl
min pålle är den enda i stallet som inte har täcke..och jo..folket i stallet tycker nog ja är helskum..men ja bryr mej inte..bara när de är ihållande ösregn..eller massa snöfall..då får han på sej ett fodrat regntäcke..och han har faktiskt inte så mycke päls och verkar klara sej endå.

en sak har ja iallafall lärt mej från alla stall ja stått i o de är att skita i folk med konstiga ideer o låta dom ha alla sina ideer..spelar ingen som helst roll om dom hållt på med hästar i 50 år och är proffs..många sånna verkar endå inte kunna nånting om hur hästar fungerar..de är lite förvånande tycker ja..

de komiska e tycker ja att dom har inget täcke på i stallet på natten..där de är runt 2+grader..men sen nrä dom ska gå ut då sätter dom på dom dubbla täcken trots att de är vindstilla och soligt och varmare än va de är i stallet..

Senast ändrad av en moderator:

kl

de komiska e tycker ja att dom har inget täcke på i stallet på natten..där de är runt 2+grader..men sen nrä dom ska gå ut då sätter dom på dom dubbla täcken trots att de är vindstilla och soligt och varmare än va de är i stallet..

Det där kan jag oxå tycka är komiskt. :banana:
Min har haft täcke inne sen hon klipptes första gången och det var nog i början av september.

nej det var det inte, och nu håller vi oss anonyma sofia. :D

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 589
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 473
Senast: Smurfoff
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 022
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka