Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hade en hovis ute igår åt min dam som hoppade fram på tre ben. det var hovböld,men han sa att hon hade inflammation i hela hoven. han...
Svar
7
· Visningar
1 924
Senast: settis
·
J
Hästvård Min häst som är konvalescent efter en lindrig senskada behöver ta det lugnt, promeneras enligt veterinärordination ca 30 min/ dag. Får...
Svar
5
· Visningar
4 528
Senast: Nafayette
·
M
Hästvård Har precis satt på fästinghalsbandet på vovven, då fick jag tanken finns det nåt sånt till pållen? Har inte haft häst på flera år och...
Svar
11
· Visningar
2 134
Senast: Nina G
·
Foder & Strö Var och köpte hästfoder idag och såg att dom hade fått in ett nytt foder som består av riskli. Är nåt tillskott som man ger till sitt...
Svar
4
· Visningar
3 084
Senast: mizzmaria
·
Hästvård Min häst har mugg sen ca 3 veckor tillbacka, sen ca 1 ½ vecka tillbaka behandlad med örondroppar utskrivet av distrikts veterinär, som...
Svar
13
· Visningar
1 193
Senast: Elisha
·
Hästvård Var på återbesök idag med hästen. Han har haft en gaffelbandsskada på hö.´fram. Friskförklarades i slutet av november. Idag har vi...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: ankic
·
Hästvård Min dam kladdar väldigt med sin mat, ska kolla hennes tänder i nästa vecka, men hon har alltid gjort så, sölar ner och gegger runt allt...
Svar
10
· Visningar
1 246
Senast: Sparf
·
S
Hästvård Har en fundering. Min häst är nära nog svart i vanliga fall, i alla fall svartbrun. På sommaren brukar han dock bli rätt solblekt och...
Svar
6
· Visningar
1 197
Senast: Lickety
·
Hästvård När jag köpte min häst hade han en fin tjock svans men sen gjorde jag misstaget att släppa ihop honom med min unghäst som snabbt TUGGADE...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Hippo
·
S
Hästvård Upptäckte idag att hästen hade några slags krustor eller vad man säger på baksidan av frambenen. Det är små hårda skinnklumpar med päls...
2
Svar
21
· Visningar
2 375
Senast: Skuggabaldur
·
T
Hästvård Detta klimat säger jag bara. Hagen är superlerig och ser ut som den är upplöjd. Men vips kommer snön och kylan och det fryser på.Hur...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Noonan
·
M
Hästvård Hur gör alla nu när snön kommit? Min häst får världens styltor och får stå inne hela dagarna nu vilketi nte alls är särskilt skoj...
2
Svar
21
· Visningar
2 485
Senast: Vildvittran
·
R
Hästvård Jag undrar vad ni alla har för bädd i boxen/spiltan, Vad som är positivt och negativt med detta! Vi har själva torv blandat med spån...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 969
Senast: Martenix
·
C
Hästvård Är det så? Förr var det överviktiga grannens ponny som stod där på vårkanten, med ont i hovarna, nu finns det överallt! Stora...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
10 611
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jahapp, då har de lagt ner mitt närmsta granngården och det blir ett antal mil till nästa nu. Suck. Tänkte då börja fodra med det...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hur farligt är det egentligen? Min hästs högra öga rinner. Under 24 timmar rinner det ca 1 - 1½ dm. Han verkar inte irriterad, kliar sig...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Någon som vet vad det innehåller för mineralämnen? På säcken står det bara smrp, MJ och TS? Hittar inget på hemsidan heller.
Svar
2
· Visningar
998
Senast: mahlmt
·
Hästvård Den här tråden kanske egentligen ska ligga på foder, men eftersom jag frågar i hälsosyfte så la jag den här....:D Vi ska köra min 2...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 561
Senast: maja_70
·
Hästvård Är det något som alltid bör dras ut? Eller får man bara den uppfattningen när man kollar på veterinärprogram? :confused:
Svar
2
· Visningar
733
Hästvård detta fick min häst nyligen, hon började svettas mycket och blev väldigt kicklig. hon hade titer 1:40 som är det lägsta, men det var...
Svar
11
· Visningar
1 751
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025