Våtvarmt omslag?? (Tacksam för snabbt svar)

Sv: Våtvarmt omslag?? (Tacksam för snabbt svar)

Det va min mamma som pratade med han!

Ok. Men be din mamma ringa veterinären efter helgen bara för att få råd. Om nu inte hovslagaren hittar en böld vill säga, då är ju allt frid och fröjd.

KL
Förr la man våtvärmande omslag med Burrows lösning.

Vet att jag har blandat till det en gång.
Det innehöll en viss del Alun o sen ngt mer.

Används det idag?

Burrow's har jag också använt mig av när jag jobbade som hästskötare. Men minns som du, Alun och... ?? Jag tyckte det var jäkligt effektivt men har bara stött på det i stallet jag jobbade i.
Så för 4 år sen användes det iaf :D

hur mår hästen idag? provat omslaget än? gick det bra?Har ni pratat m ägaren? Tycker som de andra att din hovslagare verkar lite som han chansar. Har du provat att slå försiktigt m hammare på varje söm för att lokalisera den felande?
Till alla: finns det verkligen ngt som heter hovbölds virus?

jag vi provade våtvarmt omslag undre natten som han sa och han hade precis rätt hon haltade på höger bak! Så han hade rätt:)

Är det säkert?Har han varit ute och öppnat den? hoppas det blir gjort i så fall så hästen slipper gå och ha ont.Och bara för att hästen haltar i dag behöver det fortfarande inte vara en hovblöd.

Men om bölden inte öppnar sig själv så har den rejält ont.
när trycket släpper blir den smärtfri.

Gillar iofs inte heller när hovisar borrar o letar efter bölder.
Den kan rinna från ursprungsstället till annan plats- som en fistelgång.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: MiniLi
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 604
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat