Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej jag har skrivit några trådar om hästar och ryttare med betoning på hälsa du kan kika lite där.
Är hästen tjock eller behöver den bara få hjälp med att minska gaser eller svullen buk ? kolla gärna mer om ex ph värde ph balans örter
ev minska ta bort kraftfoder och havre om du ger det ex ge bra hö
ge ej socker utan morötter som godis tex även mycket äpple kan va för sött.
Hästen kan ha mineralbrist flytande mineraler är bra och vitaminer magnesium calsium karbonat allt detta finns i djurkalk viktigt för hästar mm och örter....
ta hjälp av ex alternativ hälsa
ph balansen .se har bra info bla
homeopat ex också är ett bra tips att gå vidare med samt häst kinesiologer naturterapeuter mm
CarinaMargret
Det var intressant! Aldrig hört den vinkeln innan, att blötlägga höet för att minska på lättlösligt socker. Fungerar antagligen inte likadant med ensilage :P Helt klart något att tänka på till nästa år! Är det samma sak med halm?
Något bra tips hur man går till väga när man blötlägger hö ? Höpåse eller balja med hål i ( vattnet måste ju kunna rinna ut)
be att få en kopia av analysen och räkna ut en lämplig foderstat sen. Öm du behöver hjälp är boken: hästens utfodring av Christina Planck bra. Den enkel och föklarar bra.
När jag har blötlagt hö använder jag mig av ett hönät som jag sedan bara sprutar vatten på... funkar helt perfektNågot bra tips hur man går till väga när man blötlägger hö ? Höpåse eller balja med hål i ( vattnet måste ju kunna rinna ut)
bara så du vet så är det bevisat att homeopati har ingen som helst effekt! du kan lika gärna äta placebo!
Om det är för surt på betet får man tillsätta mer basiskt tex.
När jag har blötlagt hö använder jag mig av ett hönät som jag sedan bara sprutar vatten på... funkar helt perfekt![]()