VAd gör man? Vetrinären omöjlig att få tag på...

Sv: VAd gör man? Vetrinären omöjlig att få tag på...

Föressten ska kanske tillägga efetrsom många nämnt olika sortes kolik att vi kisstänker Sandkolik, med tanke på väderomsalget som skett hastigt och att ponnyn i fråga är stallets glupskaste häst;)!

Då är det linfrö eller loppfrö som gäller.

Om det var en jourhavande distriktsveterinär som inte ringde tillbaka så tillhör denne antagligen en veterinärstation? Eller har ni privat distriktare där du bor? Hur som haver så det du skall göra först är att ringa upp veterinärstationen på telefontiden och berätta vad som hänt, någonting har gått fel eller någon har brustit i rutinerna. Visst kan du ringa till ansvarsnämden men du får snabbare besked och snabbare korrigering om du ringer direkt till veterinären/veterinärstationen och ifrågasätter. Du kanske tillochmed får en förklaring. Var själv med om en jättearg djurägare som inte fick tag i mig, då hade denne ringt fel nummer hela tiden, säger inte att du gjort det, menar bara att om man ringer så får man veta. Det kommer ta väldigt lång tid om ansvarsnämden skall ta reda på varför din veterinär inte svarade eller ringde upp.

Det hjälper även att ta transporten och köra på guppiga grusvägar så magen kommer igång :)

*kl*

Varför ska jordbruks djur gå före hästar?
Trodde inte man gjorde sådana särbehandlingar?
Precis som om läkare skulle särbehandla svenskarna före nysvenskar....

Tycker det verkar olågiskt...Du som skrev detta, har du någon källa att hänvisa till?

Jag har heller aldrig märkt att kossor tex skulle gå före Hästar !
Åtminstone inte här i Skåne !
Hej från Hambo

Tack för ett jättebra inlägg !:bow:
Hej från Hambo

Du ska ringa till länsveterinären i ert län och tala om detta.
Vi råkade ut för en liknande händelse för några år sedan då en häst blev påkörd av en långtradare.
Fick inte tag i någon som kunde avliva.

Numera finns det någon form av bakjour...

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 346
Senast: krambanan
·
L
Katthälsa Natten till gårdagen gick min lilla exotictjej bort. Hon var en liten tös på 7 månader, mest i växten vilket vi trodde härrörde från...
Svar
7
· Visningar
1 843
Senast: Hedwig02
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239
B
Hästmänniskan Jag har klantat mig rejält och tagit en häst på foder, som vi tyckte synd om... Hästen är ett äldre halvblod och när vi kollade in och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 559
Senast: TheOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar