F
flippe
Sv: Ägaren tar inte tillbaka hästen...
Visst stallmiljöbyte kan vara en orsak också
Det "dåliga" i denna affär är att man inte tar hästen till veterinär om den inte gått upp i vikt efter 7v, utan tar ut en homeopat!!
Just därför skall man vetbes och vara med vid den
Tar man hand om ett djur så anser jag att det är ens skyldighet att ta den till veterinär när den är sjuk. Hon kan beställa vet men skriva ägaren på journalen, ganska lätt faktiskt!!
Detta vet man ju inet förens en veterinär undersökt hästen
Självfallet inte men fortfarande så väljer hon att ta ut en alternativare istället för en veterinär när hon inser att hästen inte mår bra. Vad jag vet så kostar sådana pengar med.
Tyvärr är det ju inte andras problem eftersom hon tagit emot hästen
Nej det skulle inte jag, däremot så har jag tagit hem häst som inte skötts på rätt sätt från just en fodervärd. Och ja jag kräver att fodervärden står för dessa kostnader, men nu fick de iof en frisk häst och jag hämtade den inte förens efter nästan 6månader.
Nej jag skulle inte smita från mitt ansvar i ovanstående fall, men det är ju inte det som är frågan, utan om hästen skall lida vidare och inte må bra för att det uppkommit en tvist!!
Detta beror helt på hur kontraktet är skrivet, rent juridiskt så är det fodervärden som är ansvarig för hästen under fodervärdstiden
Vem har sagt det??? att man inte vill rida?? Men har man tagit emot en häst som dessutom ändrat skicket sedan provridningen så har man fått problem. Hennes problem ligger i att hon tog emot hästen. I de flesta kontrakt står det att det är ägarens ansvar tills fodervärden tagit över hästen så ddet fanns ju tid för henne att säga denna häst motsvarar inte det vi provred.
Hennes största problem är just nu att hon tog emot hästen och rent juridiskt så är det tyvärr till nackdel för henne. och det spelar ingen roll om hästägaren i detta fallet gör fel.
jag tycker inte heller att det är rätt av hästägaren att göra såhär, jag skulle aldrig gjort så men just nu måste man hålla sig till vad som gäller rent juridiskt och därför är det ju bättre att se till att häste tex kommer till en veterinär för vad skulle hända om nu hästen går och dör hos henne?? Risken finns ju då att hästägaren ställer skadestånd på henne eftersom h*n verkar rätt så oseriös i mina ögon!
Vad har detta med sakfrågan att göra?? Och hur vet du att de som skrivit här inte gör det??