Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Frågar åt en bekant: Denne har en ponny som förra våren fick fång av det lindrigare slaget. Ponnyn hade då också svårt att släppa...
Svar
8
· Visningar
2 945
Senast: emma-x
·
Hästvård Min polla fick det som följd efter kastningen. Höll på att styka med, men överlevde. Nu är hon som vanligt, nästan piggare än innan...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: emma-x
·
M
Hästvård Hejsan.. Min älskade sköthäst Marabou dog igår, 19 år gammal, av tarmvred.. Det värsta är att jag fick beskedet per telefon och aldrig...
Svar
19
· Visningar
14 846
Senast: flashlight
·
H
Hästvård Vi har en liten welsh mountain-dam på 21 år. Hon har väldigt mycket och lång päls, och blir därför ordentligt svettig vid ridning. Vi...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: MT1
·
Hästvård Har en ponny som just nu står på strömsholm med ett spiktramp i strålen som har gått upp och penetrerat strålbensbursan. Bursan är mkt...
Svar
13
· Visningar
4 458
Senast: Scilla
·
W
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta, som uppkommit efter halsinfektion? Eventuella problem(maxfarter är uteslutet), men vid normal...
Svar
4
· Visningar
1 771
Senast: aikon
·
Foder & Strö Försökte få svar på min fråga i en annan tråd, men jag lyckades inte skaka liv i den så jag fick göra en ny. Har ett hö med dåliga...
Svar
14
· Visningar
1 866
Senast: hanoirocks
·
N
Foder & Strö Hej! Den 13 februari fick vi hem ett Arabiskt Fullblod. Hennes vikt har jag ingen aning om, men hon är 147 hög, och var långt ifrån... 2
Svar
26
· Visningar
2 205
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Eftersom min arabvalack gick ner en del i vikt efter kastrering och några veckors sjukdom, så har jag börjat ge honom en del lucern...
Svar
12
· Visningar
1 661
Senast: FiaPiaLisa
·
M
Foder & Strö Någon som vet var man kan göra åt en häst som plötsligt slutar äta i en veckas tid och smalnar rejält men sen börjar äta igen utan att...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Fick i helgen höra två saker av vad som borde vara en tillförlitlig källa, men många saker fick mig att tvivla på det. I vilket fall...
Svar
13
· Visningar
2 776
Senast: Tuvisen
·
P
Hästvård När åker eksemtäcken på era hästar?? Är lite fundersam nu då det faktiskt fanns några myggor som surrade på idag:( Det känns lite...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: Amore
·
Hästvård Jag har höjden av otur. hämtade min nya häst igår och han hade ett litet sår på vä.fram vid bogen. inget speciellt men efter 4,5 timme... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 000
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Förlåt att jag postar ännu en fångtråd, men jag har ont om tid och taskig uppkoppling och inte tid att leta om det finns en likadan... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 005
Senast: tgd
·
J
Hästvård nu när det har varit så mild vinter och vår antar jag att betessläppet kommer bli ganska tidigt för många...funderar på hur man ska...
Svar
14
· Visningar
1 250
Senast: Bellafjella
·
T
Hästvård Jag blev medlem igar, men har tillbringat manga timmar kikandes pa olika forum. Bor sen manga ar utomlands och driver en liten ranch... 2
Svar
28
· Visningar
2 910
Senast: Zab
·
C
Hästvård det dök upp en tanke helt plötsligt som jag skulle vilja ha svar på. Varför ser man ofta "travare" som är underviktiga, dåligt skötta... 2
Svar
20
· Visningar
1 876
Senast: emmgus
·
Hästvård de är så här att vi ha en nordsvensk i stallet som inte klara av att fälla sin vinterpäls sj . hans ålder vet vi inte redigt eftersom...
Svar
14
· Visningar
1 198
Senast: Gwildr
·
M
Hästvård Såg det i ett stall... Boxen är ca 30kvm stor (kan va större). Är det tillåtet att ha två vuxna hästar tillsammans så? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Thora
·
L
Hästvård Hejsan. Jag kollar för skoj skull lite på annonser och hittade då en häst som lät väldigt bra. Men i slutet stod det Skulle ni...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: Bartley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V