Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har ni några bra tips på hur man kan skydda manen. Vår pålle har en jättefin man, lång och tjock, men jag tycker att den börjar tunnas...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: tinissen
·
H
Foder & Strö när fryser olja?i vilken temperatur?
Svar
10
· Visningar
15 881
C
Hästvård vad kan det vara ? Min ponny blev för lite mer än en vecka sedan tjock i senan på höger fram. Han är inte öm, varm eller halt...
Svar
4
· Visningar
1 922
Senast: chulli
·
H
Hästvård Mitt sto har för över ett år sen opererats (3 ggr)i ena knäleden fram pga stafylokocker i ledvätskan. Idag har hon en hälta som visar...
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: Helan
·
N
Hästvård hej alla! min B-ponny är 11 och har fått en pålagring i vänster fram knä(i skelettet) och kan inte ridas mer.:confused::(...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: TantEster
·
Hästvård Nu har jag hittat på lite olika situationer här som jag skulle vilja att ni svarade på! Vad gör ni om: *Hästen är pigg och glad...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: knasan
·
S
Hästvård Hej! Jag skulle behöva lite hjälp med hur fort jag ska sätta igång min 6 åring efter att han har varit halt. Han markerade på böjprov...
Svar
8
· Visningar
1 487
Senast: tya
·
Hästvård I torsdags vaccinerade jag min häst (idag är det söndag). Tyvärr reagerade han på vaccinet, fick feber och kunde inte röra på halsen...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: TantEster
·
Hästvård Vill höra hu ni gör med sådant här! Lördags em inget konstigt. Söndag em litet sår på (nästan) insidan HF knä! Ganska svullen lite varm...
Svar
9
· Visningar
1 838
Senast: Arvid
·
M
Hästvård Hej! Skall försöka fatta mig kort och ställa mina frågor klart o tydligt... Min häst har fått två behandlingar av ET dels pga...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: bettyh
·
Hästvård Upptäckte att pållen har fått en bula på höger sida mellan ögonen... Den ömar inte och är hård som om det vore ben. JAg antar att han...
Svar
2
· Visningar
2 249
Senast: Krockodil
·
Z
Hästvård Min häst tävlas och tränas minst en gång i veckan, då kör jag iväg till träningen eller tävlingen med honom i trailen. förra tisdagen...
2
Svar
34
· Visningar
3 080
Senast: axel
·
P
Hästvård Hej! I vintras hittade min häst på något bus i hagen och skadade djupa böjsenan:cry: Nu har det gått ungefär fyra månander sen skadan...
Svar
4
· Visningar
1 371
Senast: pigglass
·
Foder & Strö Ger nu Dodson & Horrell Mare and Youngstock mix till min åring. En kollega på jobbet proppsar för att jag ska gå över till Krafft Groov...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: EHME
·
Z
Hästvård Hej, idag när jag gick runt och kollade stängsel så upptäckte jag en idegran strax utanför eltråden.Det såg ut som om nån av hästarna...
Svar
14
· Visningar
2 587
Senast: LaMaya
·
S
Hästvård Skulle gärna vilja ta del av bukefolkets erfarenhet av hovledsartros i ett framben. Hur pass aggressivt är utvecklingen, dvs hur lång...
Svar
1
· Visningar
1 417
Senast: Lindsen
·
K
Foder & Strö Har i dag av en bekanting fått frågan VAD det är för skillnad på kofoder och hästfoder..... Eftersom jag aldrig haft med kor att göra...
Svar
4
· Visningar
3 394
Senast: Invinciblestables
·
S
Hästvård Hej! Min häst har misstänkt hovböld. Har inte haft någon häst med det innan... När man gör jodopaxomslag, är det på benet eller...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: älgen
·
Svar
10
· Visningar
1 803
Senast: iloveyou
·
S
Foder & Strö Har ni några tips på hemmagjort hästgodis:smirk:???
Svar
6
· Visningar
2 073
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka