Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård de är så här att vi ha en nordsvensk i stallet som inte klara av att fälla sin vinterpäls sj . hans ålder vet vi inte redigt eftersom...
Svar
14
· Visningar
1 190
Senast: Gwildr
·
M
Hästvård Såg det i ett stall... Boxen är ca 30kvm stor (kan va större). Är det tillåtet att ha två vuxna hästar tillsammans så? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: Thora
·
L
Hästvård Hejsan. Jag kollar för skoj skull lite på annonser och hittade då en häst som lät väldigt bra. Men i slutet stod det Skulle ni...
Svar
5
· Visningar
1 186
Senast: Bartley
·
Foder & Strö Slutade med hösilaget nu när det är varmare ute. Ringde runt och letade bra fint hö att ge istället. Hittade rundbalar med ängshö...
Svar
12
· Visningar
2 245
Senast: arabia
·
H
Foder & Strö Denna vinter har det gått åt mer grovfoder än jag hade räknat med och därför blev jag nu tvungen att köpa nytt och göra ett byte. Jag...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: jupiter-judex
·
L
Hästvård Kompisen e iväg och har glömt köpa musli till hästen så hon sa att hon får vänta till hon kommer hem. Men hästen får tre liter om dagen...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Opartisk
·
C
Hästvård Jag blir så trött... Så här ligger det till. Jag står i ett stall med fyra boxar. Stallet är gjort i tegel och det är betongväggar...
2
Svar
33
· Visningar
3 354
Senast: Lippy
·
Hästvård Vad orsakar njursten hos hästar och hur förhindrar man att hästen får det igen? tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
834
Senast: sweep
·
M
Hästvård Hej! Har några frågor.. många säger att själva soleksem inte finns utan att man bara kallar "vanlig" exem det eftersom det uppkommer på...
2
Svar
28
· Visningar
5 180
Senast: Amha
·
Hästvård hästen hemma är tydligen dålig, svullen i huvudet, vid näsbenet o tinningen, stel i kroppen, ingen feber, skummar i munnen när hon äter...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: MaRomer
·
Hästvård Vid en vet besiktning, gör man alltid ett böjprov då?? tänker mest på att det väl är ganska få hästar som faktikst går igenom ett...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: neferra
·
Hästvård Någon som användt det? Fungerade det? Enligt Horse Journal ska det vara det bästa djävulsklo-produktet på marknaden..
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Maadaa
·
M
Hästvård Någon mer som har en seg häst att rida när den brunstar men är lite jävlig i humöret och piper bara man tittar på den? Tänkte köra en...
Svar
5
· Visningar
1 878
Senast: Midnight_Rose
·
P
Hästvård Vi har under lång tid letat efter vad som är felet på vår kallblodstravare. Hon har varit lite halt, blockhalt och helt bra i omgångar...
Svar
11
· Visningar
2 820
Senast: Lindsen
·
Hästvård vi hade en diskussion i stallet om vad för delar av kroppen en häst avlastar om den sliter trakterna bak? har ni några bra svar att...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: sommarminne
·
S
Hästvård oj vad jag klurar på min killes hosta han har nyss bytt stall, innan hostade han dock lite oxå, men max 2-3 host /dygn men nu kan...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Har du en Shettis eller Russ som du har på fri tillgång på hösilage? Hur gjorde du med invänjningen till fri tillgång? Kan...
Svar
10
· Visningar
1 672
Senast: Druvan
·
Foder & Strö Satt och funderade på det idag. För selen finns väl inte i hö? Och hur många kraftfoder innehåller tillräckligt mkt selen? Innehåller...
2
Svar
33
· Visningar
3 248
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Har blivit rekommenderad att ge lilla damen Hormonbalans. Osteopaten rekommenderade och hon brukar sätta huvudet på spiken. Har...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag har en kompis vars häst svullnar upp i benen. De har tagit blodprov efter blodprov men dessa visar inget. Hennes tester har skickats...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: puppsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka