Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Undrar om det är någon som har varit med om att er häst/ponny har svullnat upp vid ganascherna. Min hade det igår när hon kom in från...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: fjandus
·
L
Hästvård Frågan kan verka lite konstig men kom bara att tänka på det.. kan en häst ligga i koma?:confused: Hur gör man med andningen i så fall...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: ylvali2
·
Foder & Strö hur stor mängd vetekli kan man ge en häst på ca 600 kg? ger man vetekli bara för b-vitamin eller något annat! behöver få lite mer...
Svar
7
· Visningar
1 589
Senast: saffran
·
Hästvård Frågar åt en bekant: Denne har en ponny som förra våren fick fång av det lindrigare slaget. Ponnyn hade då också svårt att släppa...
Svar
8
· Visningar
2 918
Senast: emma-x
·
Hästvård Min polla fick det som följd efter kastningen. Höll på att styka med, men överlevde. Nu är hon som vanligt, nästan piggare än innan...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: emma-x
·
M
Hästvård Hejsan.. Min älskade sköthäst Marabou dog igår, 19 år gammal, av tarmvred.. Det värsta är att jag fick beskedet per telefon och aldrig...
Svar
19
· Visningar
14 786
Senast: flashlight
·
H
Hästvård Vi har en liten welsh mountain-dam på 21 år. Hon har väldigt mycket och lång päls, och blir därför ordentligt svettig vid ridning. Vi...
Svar
8
· Visningar
897
Senast: MT1
·
Hästvård Har en ponny som just nu står på strömsholm med ett spiktramp i strålen som har gått upp och penetrerat strålbensbursan. Bursan är mkt...
Svar
13
· Visningar
4 443
Senast: Scilla
·
W
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta, som uppkommit efter halsinfektion? Eventuella problem(maxfarter är uteslutet), men vid normal...
Svar
4
· Visningar
1 764
Senast: aikon
·
Foder & Strö Försökte få svar på min fråga i en annan tråd, men jag lyckades inte skaka liv i den så jag fick göra en ny. Har ett hö med dåliga...
Svar
14
· Visningar
1 858
Senast: hanoirocks
·
N
Foder & Strö Hej! Den 13 februari fick vi hem ett Arabiskt Fullblod. Hennes vikt har jag ingen aning om, men hon är 147 hög, och var långt ifrån...
2
Svar
26
· Visningar
2 205
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Eftersom min arabvalack gick ner en del i vikt efter kastrering och några veckors sjukdom, så har jag börjat ge honom en del lucern...
Svar
12
· Visningar
1 657
Senast: FiaPiaLisa
·
M
Foder & Strö Någon som vet var man kan göra åt en häst som plötsligt slutar äta i en veckas tid och smalnar rejält men sen börjar äta igen utan att...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Fick i helgen höra två saker av vad som borde vara en tillförlitlig källa, men många saker fick mig att tvivla på det. I vilket fall...
Svar
13
· Visningar
2 769
Senast: Tuvisen
·
P
Hästvård När åker eksemtäcken på era hästar?? Är lite fundersam nu då det faktiskt fanns några myggor som surrade på idag:( Det känns lite...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: Amore
·
Hästvård Jag har höjden av otur. hämtade min nya häst igår och han hade ett litet sår på vä.fram vid bogen. inget speciellt men efter 4,5 timme...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 988
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Förlåt att jag postar ännu en fångtråd, men jag har ont om tid och taskig uppkoppling och inte tid att leta om det finns en likadan...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 990
Senast: tgd
·
J
Hästvård nu när det har varit så mild vinter och vår antar jag att betessläppet kommer bli ganska tidigt för många...funderar på hur man ska...
Svar
14
· Visningar
1 241
Senast: Bellafjella
·
T
Hästvård Jag blev medlem igar, men har tillbringat manga timmar kikandes pa olika forum. Bor sen manga ar utomlands och driver en liten ranch...
2
Svar
28
· Visningar
2 900
Senast: Zab
·
C
Hästvård det dök upp en tanke helt plötsligt som jag skulle vilja ha svar på. Varför ser man ofta "travare" som är underviktiga, dåligt skötta...
2
Svar
20
· Visningar
1 875
Senast: emmgus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025