Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Enligt ET ska jag massera delar av halsen/bogen och bakknäna på min häst, gärna varje dag. Men ska man göra det innan eller efter...
2
Svar
28
· Visningar
3 298
Senast: Hammond
·
S
Hästvård Har en kuse som gärna doppar sitt hö i vattenhinken när han äter. Men bara om hinken finns på ett bra avstånd till höet:d, har väl inte...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 371
Senast: coari
·
S
Hästvård Ja, hur ser pållarnas svansar ut? In med bilder! Säg gärna vad det är för ras på hästen också samt vilken disiplin ni ägnar er åt.
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 549
Senast: xect
·
J
Foder & Strö sitter och funderar..hur jag ska dela upp pållens mat. just nu får han morgon 1kg kornkross (håller på att byta till musli, men...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Josse58
·
F
Foder & Strö Jag skall flytta min häst nu i månadsskiftet.:banana: Där jag stod förut hade jag hö med i stallhyran. men nu måste jag skaffa hö...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: Comfort
·
Hästvård Hej. Hur vanligt är det att man vaccinerar sina hästar mot herpes? har aldrig hört talas om att man gör det förr.. Varför och i vilka...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Någon som vet ett fodermått som verkligen tar upp 1 kg i taget. Om vi utgår från "normalviktiga" pellets? :)
Svar
9
· Visningar
2 635
Senast: Sar
·
Foder & Strö Om hösilage är helt oöppnat och inte några hål i det håller det till nästa år eller blir det dåligt? Man ger det gamla först då på...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: ameo
·
C
Hästvård Tappa vikt under transport? Har hört att under längre transporter kan hästar tappa mycket vikt? Hur mycket är mycket och är det så?
Svar
4
· Visningar
829
Senast: ponytails
·
Foder & Strö Hej! Min islandsvalack har plötsligt blivit seg :crazy: skritten känns seg och han orkar inte hålla galoppen fin nå länge. Laddade ner...
Svar
16
· Visningar
2 161
B
Hästvård Min häst fick (troligen) en hovböld häromdagen. Han haltade lite, var varm i hoven och hade en liiiiten liten spricka i sulan (rätt...
Svar
5
· Visningar
1 600
Senast: Rumpnissen
·
F
Foder & Strö Har för första gången gjort en foderstat på nätet....men min häst är mager och jag måste ge honom mycket mat i allmänhet, men om jag...
Svar
10
· Visningar
1 161
Hästvård Vad finns det för alternativa behandlingsformer och vad gör man inom dom olika områderna?? Hur många finns det igentligen. Har lärt...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: editor241
·
S
Foder & Strö Hallüe! Jag stör min ponnys box med torv, men brukar lägga lite halm uppe på för att det ska bli en "fluffigare" bädd som är mjukare :)...
Svar
16
· Visningar
2 174
Senast: _L_
·
Foder & Strö När kan man börja sätta in saltsten till en unghäst? :)
Svar
3
· Visningar
1 998
Hästvård vad är normala antal andetag och hjärtslag för häst??
Svar
2
· Visningar
930
Senast: blizz
·
Hästvård Jag har gjort en del olika trådar här på Buke ang. mitt sto. Hon är en kallblodstravare, 10 år. Jag har haft henne i tre år, men började...
Svar
1
· Visningar
687
Foder & Strö Vi använder nu lucernpellets till b.l.a våra dräktiga ston samt unghästar. Dock är det väldigt dyrt då det går åt mycket. Köper kraffts...
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Natasja
·
Z
Foder & Strö Ska man egentligen blötlägga linfröpellets? Jag började ge hästarna B-vitamin för pälsen, men så tog det slut i affären och på en...
Svar
7
· Visningar
1 827
Senast: Zab
·
D
Hästvård har någon några smarta massagetips? så att hästen kan få ha det skönt och avslappnande efter en lång ridtur. skulle bli mkt glad för...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: Zab
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Mens
  • Skottlossning på skola

Hund, Katt, Andra Djur