Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Vilken fodersort och från vilket fabrikat kan ni rekomendera? Just nu går han i princip bara på havre och har inte lust att ge 4 liter...
Svar
10
· Visningar
895
Senast: Havregryn
·
Hästvård Vad använder ni för något till det? Jag är själv allergisk mot helosan, så det funkar inte att kladda med det.
2
Svar
32
· Visningar
7 698
Senast: emma-x
·
Foder & Strö Tips på foder för hästar som är svåra att hålla i hull? Försöker få upp min "lilla" donna i vikt då jag tycker hon är för tunn...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Thora
·
A
Hästvård tog hem en sådan blankett idag, om Equitop Myoplast, aka Power Pearls. är det någon som använder detta fodertillskott? har det funkat...
Svar
7
· Visningar
4 998
Senast: Novali01
·
C
Foder & Strö Hej! Går det bra att blötlägga all mat eller kan det vara farligt? Jag brukar blötlägga havrekross och hippo basic på grund av att...
Svar
6
· Visningar
796
Senast: careblomman
·
Foder & Strö Vill bara göra alla (som är intresserade) uppmärksamma på att kraffts fodermått som man tror ska vara ca. 1 kg krafft pellets i någon...
Svar
10
· Visningar
4 063
Senast: hanoirocks
·
F
Hästvård Ok vet inte om jag lägger tråden rätt men moderatorn får gärna flytta den om den ligger fel. Har funderingar angående manen. Vilken sida...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Fullblod
·
H
Hästvård Hej:) Vad har ni för underlag i era lösdrifter? Vad är positivt och vad är negativt. Glad för så många tips som möjligt:bump:
Svar
10
· Visningar
2 781
Senast: Lippy
·
Foder & Strö Hur mycket av Kraffts pelleterade helfoder behöver man ge för att inte behöva tillsätta ett separat mineralfoder? Hästen i fråga är 4...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Ja, vilket märke ska man välja och varför?
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Tuvisen
·
M
Foder & Strö Känner mig som ett frågetecken när jag läser. Man hör att havre kan gå upp i huvudet på vissa hästar, men kornkross innehåller mer...
Svar
11
· Visningar
4 143
Hästvård känner jag måste skriva av mig lite... lite historia först... för 2 år sedan så fick min varmblodstravare på 20 år en hälta höger frram...
Svar
7
· Visningar
1 246
Senast: Next
·
H
Hästvård Hur många ggr får ngn få anmälningar innan det ska hända ngt att de ej får ha hästar mer? Dessa har fått anmälningar innan men åtgärdat...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: chrysler
·
Hästvård Vilket pälsglans är bäst, enligt dig? Pris? Vars köper du det? Jag har fått hem ytterligare en liten islandsfröken med otroligt...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 258
Senast: Next
·
J
Foder & Strö spelar det någon roll om man ger dom hö eller silage ihop med sommarbetet? har ju alltid lärt mig att höet är bra även på betet för det...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Jag har gjort århundradets misstag! Jag rakade förmodligen tjejen försent, när hon redan börjat satt sommarpäls, och nu varken fäller...
Svar
15
· Visningar
1 941
Senast: Busen
·
Foder & Strö Sitter i en liten jobbig situation... Min lilla systers kompis har en häst eller snarare hennes familj har "alldeles för många" hästar...
Svar
14
· Visningar
1 936
Senast: Zab
·
E
Foder & Strö Min pålle gick ner kraftigt i vikt efter nyår, ökade på maten successivt och nu har han börjat runda till sig igen men är fortfarande...
2
Svar
32
· Visningar
2 302
Senast: Express_Pearl
·
Foder & Strö Har en stallkamrat som vill kränga några balar med hö från fjolårets skörd. Har funderat på att köpa dessa. Höet är tydligen analyserat...
Svar
13
· Visningar
2 102
Foder & Strö Hur länge kan man ha pellets i blöt utan att det blir dåligt? Vi gör nämligen iordning maten mitt på dagen och då får hästarna det på...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Senast tagna bilden XVI