Segt slem, mycket.....

Sv: Segt slem, mycket.....

Hej

Nu hade du ju slemlösande hemma, men om så inte hade varit fallet hade jag ändå gett dig rådet att avvakta lite. En ökad slemproduktion kan ses även vid lindriga infektioner som inte kräver någon åtgärd alls och om hästen mår bra fö (pigg o glad, äter, ej andfådd osv) måste man inte slänga sig på luren.

Jag tycker att du har fått många otrevliga "svar" av skenheligt folk som tror sig kunna mer än vad dom kan. Bry dig inte om det. Och nu får jag säkert skit i ditt ställe.. ;)

Que?

Otrevlig ton för att jag skriver vad JAG skulle ha gjort, precis som du frågade efter. Ringa veterinären när jag osäker på hästens status är ganska självklart. Ringa är inte samma sak som att de måste komma ut och behandla.

Men nästa gång lovar jag att jag ska skriva "ge den femton morötter och en puss på mulen".

:)

(Och du HADE ju ringt så jag förstår inte hur mitt svar kan vara dels otrevligt och dels ett påhopp?)

Senast ändrad:

När började du ge slemlösande?

Har också haft en hosthäst,hon började hosta mängder med slem ett tag efter hon fått det,sedan försvann hostan.
Ungefär som en människa som är förkyld sista dagrna och hostar slem i massor och sedan försvinner det.

Däremot skulle jag ha ordentlig koll så hästen inte får feber och ta det lugnt med ridningen tills slemklumparna gett sig. Kan tänka mig att det är ganska ansträngande att motionera och hosta massor med slem samtidigt.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 597
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: Malva1978
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 158
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka