Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Jag var iväg till en bonde igår för att köpa hö, det är för övrigt bonde nr 3 som jag handlar av denna vinter då min vanlige inte har...
Svar
18
· Visningar
5 553
Senast: Ashira
·
J
Hästvård Vi skal ha gjord en gastroskopi i näste vecka, och har fått besked på att fasta honom i 24 timmor före. Vi har av annan vet. fått beske...
Svar
2
· Visningar
2 211
Senast: maria_b
·
Hästvård Jag har aldrig haft en så mager häst som denna. Jag fick hem en häst för ungefär 1½ vecka sen. Jag lider så med henne, och iom att jag...
Svar
9
· Visningar
1 296
Senast: Lealaga
·
Hästvård Kan fodergallor sitta uppe vid hasen? Eller sitter de alltid nere vid kotan?
Svar
4
· Visningar
1 826
Hästvård Om hästens öga är rött och irriterat, kan man då skölja det med koksaltlösning?
Svar
14
· Visningar
5 860
S
Foder & Strö En häst som har exem/kliar sig lite väl mycket, ska man väl vara försiktig med att stoppa i för mycket konstiga saker va? Det där var en...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: Totola
·
Hästvård Vi har väldigt mycket rådjur vid stallet i år. Stora är dom också. Dom gör små vägar överallt och har autobahn genom hästarnas hagar...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: Karolajna
·
Hästvård Jag sitter på annan ort för närvarande men fodervärden till min ena häst ringde nyss o sa att hästen är superstel i bakbenen o liksom...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 851
Senast: eiwo
·
B
Hästvård Hur sköter era Fånghästar på sommaren?? Det kan vara bra veta lite hur man sköter en fånghäst på sommaren, Jag själv har en...
Svar
2
· Visningar
1 162
Senast: Bragur82
·
F
Hästvård Höstar till o från sista dagarna stora slem bollar stora som ägg, slemlösande? Vad hade ni gjort, pigg o glad i övrigt! Han e 24 år.
2
Svar
23
· Visningar
3 070
D
Hästvård okej, sambon tog in hästarna när vet kom och vaccinerade i dag. Jag kunde inte vara med eftersom jag var tvungen att jobba. Kommer...
Svar
10
· Visningar
5 341
Senast: TantEster
·
Hästvård Har hästens saltintag någon påverkan vid fång. Jag har hört någonstans för länge sedan att högt saltintag i kombination med fång kan...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: TantEster
·
U
Foder & Strö min häst har gått från att vara svårfödd och ätit massor av bra hösilage och vart fin i kroppen på de till att bli väldigt lättfödd och...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Mio min Mio
·
Foder & Strö Nu är det så att jag har ett litet huvudbry.. På min loge ligger det ca 500 kg hösilage som är kasserat. Var gör ni andra av gammalt...
Svar
16
· Visningar
12 428
Senast: syrran
·
P
Foder & Strö Hur många kilo hö äter egentligen en häst på lösdrift under en dag om den får fri tillgång? Jag förstår att det varierar en del beroende...
Svar
14
· Visningar
7 135
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Går det? Om man kollat hästens maskstatus via blodprov, och man ser att den har skyhöga värden på blodmask. Kan man se om det är lilla...
Svar
17
· Visningar
1 973
Senast: Tinen
·
M
Foder & Strö Hej! Under hela vintern har jag gett min häst Krafft Mineral Vit pga höga halter av kalcium i hösilaget. Men, nu går vi snart över till...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Mio min Mio
·
Foder & Strö Jag har alltid gett mina hästar lusern pelletsen blöt. Men så har jag problem att få i min ettåring det och då sa en kompis till mig att...
2
Svar
32
· Visningar
2 761
Senast: MiniLi
·
A
Hästvård Vad är egentligen skillnaden, och vad är de bra för? Vet att båda två är värmande, men när är de tsom bäst att använda dem?
2
Svar
21
· Visningar
6 857
Senast: MiniLi
·
Hästvård Idag var jag och provred en häst. Hela tiden medans jag red så gick han med tungan ute, och det var inte bara spetsen utan han hade...
Svar
18
· Visningar
3 214
Senast: jassica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka