Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Vi har hyrt ett nytt bete till sommaren. Vad vi vet så har där aldrig, el iaf inte på senare år gått hästar. Hästarna som kommer gå...
Svar
2
· Visningar
1 252
Senast: simplythetruth
·
Foder & Strö Vad ungefär väger 1 liter kraffts lusern hackad strå? Vad väger 1 liter krafft groov 125? Mycket tacksam för svar!
Svar
3
· Visningar
807
Senast: tott
·
L
Hästvård Kan finnas en tidigare tråd om detta, länka gärna! Min bästa kompis häst har varit nere, problem med att andas och har haft feber länge...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: lil-sis
·
Hästvård Pållen har fått ett "sår", det är inte stort. det är precis vid manken/ryggen. altså använder vi inte sadlen alls nu, då det nog tryckt...
Svar
1
· Visningar
841
Z
Hästvård Hej! Är egentligen barfota-nisse, dvs jag föredrar barfota framför att sko. Men, jag har ju insett att det inte fungerar till alla... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 510
Senast: Zab
·
M
Foder & Strö Vad kan hända då? Mestadels kalcium kommer från höet.
Svar
7
· Visningar
2 021
K
Hästvård Hej, Vore tacksam för lite ideér. Har en 4-årig Islänning som gärna biter på saker och kliar sig i boxen, verkar som om det är för att... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: kala
·
M
Hästvård En fråga angående ett bakben som fått en spark på gaffelbandet. Hästen är bara fyra år, fick en spark för ca tre månader sedan. Följden...
Svar
7
· Visningar
1 168
Senast: joujou
·
K
Hästvård Att hälta graderas från 0-5 där 0 är ohalt och 5 är blockhalt, så mycket vet jag... Men hur beskriver man graderingen däremellan? Har...
Svar
10
· Visningar
16 164
Senast: Galant
·
L
Hästvård tror min kära häst har sträckt sig någonstans högt uppe, bogleden eller likn, troligtvis när han varit ute i hagen. skulle ni...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: Solosanta
·
N
Hästvård De har redan kommit och stora som hus är dem! :crazy: Min stackars pålle har bett överallt där täcket inte skyddar, insidan av...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: dobbis
·
I
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt så flytta den gärna. Jag har absolut ingen vana av täcke eftersom mina hästar alltid gått otäckade... 2
Svar
30
· Visningar
2 574
Senast: Svanhild
·
H
Hästvård Ni som använder back on track benlindor/ryggvärmare till era hästar. Har det hjälpt? För och nackdelar?
Svar
8
· Visningar
1 006
Senast: Lawendel
·
W
Foder & Strö Om jag vill ge min häst lite extra kraft för att han skall bli piggare, hur långt inna bör jag ge? T.ex betfor och musli. Hur lång tid...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: arabia
·
Foder & Strö Vilka tillskott kan man ge för att hästens päls ska bli riktigt glansig och fin? Ej olja, vill ge något med så lite energi som...
Svar
17
· Visningar
1 473
Senast: domi
·
Hästvård Hästen trampade på en sten i lördags efter ridturen,vi stog på stallplanen och pratade med stallägaren! När vi gick in så markerade...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: movi
·
Hästvård Min häst blir ganska lätt stressad. Vad kan jag göra för att minska hans stress? Den syns främst på att han blir jättelös i magen...
Svar
12
· Visningar
2 522
Senast: Kaki
·
A
Foder & Strö Hur ska jag göra för att få mitt appalosa sto att gå upp i vikt.Hon får ca 3kg kraftfoder med lite linfrö olja och fri tillgång på... 2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: Madick
·
Hästvård Jag masserade min häst lite gran idag över bogen och på rumpan, liksom framför och bakom vart sadeln ligger, men inte mitt på ryggen...
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: Pallas
·
M
Hästvård hejsan.. skall ställa min häst på lösdrift och han skall då gå på hösilage, men hur gör man, skall han vaccineras innan han får börja...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31