Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hur behandlar ni knutor på ryggen ? Skulle tro att han har fått det av fukt under täcket , då pollen bara har det på vintern :smirk:
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Limelight
·
I
Foder & Strö Vet inte om det här räknas som annons...? Någon som vet var man kan få tag på HorseHage i närheten av Sthlm mer än i Enköping...
Svar
1
· Visningar
1 566
P
Foder & Strö Köpte en dunk i mitten på augusti förra året har ca halva kvar och tänkte börja ge mina pållar det igen. Är det okej att ge av den eller...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Kira2002
·
L
Hästvård Är det tillåtet att ha hästar ute dygnet runt på sommar halvåret utan nån som hellst chans att komma undan solen, alltså ingen skugga...
Svar
4
· Visningar
1 787
Senast: Mynta2
·
L
Hästvård Jag undrar om era hästar är lika "grisiga" när de har tillgång till ensilage?? En del av våra ställer sig och kissar och bajsar i det...
2
Svar
29
· Visningar
3 411
Senast: Lippy
·
J
Foder & Strö Jag tycker att min treåring inte verkar tillgodogöra sig maten riktigt och funderar lite hit och dit på orsaken och vad jag vågar...
Svar
19
· Visningar
1 787
Senast: Jeeves
·
M
Foder & Strö Tänkte analysera mitt hö jag använder på sommaren. Det bästa är väl att ta några strån från flera balar? Men funderade på hösilaget...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: Midnight_Rose
·
Hästvård Har hästen någon slags lymfkörtel längst nosryggen som kan svullna? Min häst har under 9-10 dagar fått två bulor på nosryggen, en mellan...
Svar
14
· Visningar
6 046
Senast: Krockodil
·
M
Foder & Strö Vad är det EGENTLIGEN bra för?
Svar
8
· Visningar
986
Senast: pinky
·
Hästvård Min häst kastade 1/3. Brunstade på ca 10 dagar igen. Alltså kring den 10:e mars. När är det normalt att nästa brunst infaller och hur...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Jeremia
·
L
Hästvård Hejsan! Är det någon som har ett bra värmande liniment att rekomendera? Ha en trevlig kväll! :bump:
2 3
Svar
41
· Visningar
3 698
Senast: LiselotteA
·
J
Foder & Strö har fått tag i en jätte trevlig och verkar i alla fall seriös kille som har silage kvar. då min inte äter silage som är för torrt så...
2
Svar
29
· Visningar
3 194
Senast: Strajder
·
S
Foder & Strö Min kuse va riktigt dålig för några veckor sen. Åt i stort sett inget på 3 dagar?! Bara hängde o ingen feber. Tog dit vet o felet va för...
Svar
1
· Visningar
965
Senast: shiren louise
·
W
Hästvård En häst som krubb biter i hagen på stolpar och träd, vågar ni ha rem på ute??
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Någon som vet vad SRP (smältbart råprotein) i Lympos produkter är. Jag är främst intresserad av att veta det på den havrefria. Var köper...
Svar
11
· Visningar
2 686
Senast: Josse58
·
F
Foder & Strö Vad händer om man ger för mycket protein?
2
Svar
25
· Visningar
2 099
Senast: Ellyne
·
K
Hästvård Vet ej om denna tråden ligger rätt, men jag försöker iaf. Min häst har blivit VÄLDIGT orolig i munnen på sistonde, han accepterar...
Svar
4
· Visningar
1 094
Senast: Weathergirl
·
H
Hästvård var hos min medryttarhäst idag precis som vanligt. efter att ha tagit in hennefrån hagen i vindskyddet och efter att bara ha kratsat av...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Hitech
·
Foder & Strö Har skrivit förut om att min häst hade proteinbrist, men det var ungefär 4 månader sen vi upptäckte det, och han har nu fått tillbaks...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård undrar just hur en kommentar i besiktningsprotokoll av veterinär skall tydas "något harhasig"? Hur kan det påverka hästens användbarhet...
Svar
18
· Visningar
1 808
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31