Lungcancer

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lojsan_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 923
L

lojsan_

Kan finnas en tidigare tråd om detta, länka gärna!
Min bästa kompis häst har varit nere, problem med att andas och har haft feber länge nu och de åkte in till Skara djursjukhus idag. De röntgade pållen och hennes lungor var fyllda med något som var helt vitt på röntgen. Ingen kommer på vad det är så troligtvis är det lungcancer. Men en häst som får lungcancer? Låter konstigt i mina öron... Kan det vara "vanligt" emfysem?
Brukar man inte ta prov ur lungorna innan man ställer en sådan diagnos- det innebär ju faktiskt att de måste ta bort hästen och det är ju det sista man vill höra.

Sv: Lungcancer

Vitt på röntgen kan ju vara vad sjutton som helst, dock inte emfysem. Inflammation, lundödem osv. Men i Skara har de väl en röntgenexpert som läser av bilderna? Han lär veta vad han snackar om.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 804
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 611
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 848
Senast: lizzie
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i... 2
Svar
26
· Visningar
4 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka