Back on track ?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare HBB
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 006
H

HBB

Ni som använder back on track benlindor/ryggvärmare till era hästar. Har det hjälpt? För och nackdelar?

Sv: Back on track ?

Jag har ett nättäcke som min står med ett par timmar / ett par gånger i veckan.

Jag märker stor skillnad. Spänningar har släppt och hon är mycket rörligare genom ryggen vid ridning.

Otroligt positivt och helt klart värt pengarna.

Har ingen erfarenhet av deras ryggvärmare men använder deras paddar mkt flitigt och kan bara ge positiva kommentarer om dem. Min häst kan bli lite stel o tråkig om han t.ex har behövt stå inne eller så.. Men så länge jag lindar honom med BoT så håller han sig hur fin som helst. Har även lindat honom när jag har börjat sätta igång honom efter konvalecens.. Promenader med lindade ben har fungerat jättefint.

Har bara använt det på mig och då har jag verkligen märkt skillnad! Nackskyddet alltså.

En vän använde BoT´s på sin hästs gallor och hon märkte stoor skillnad, de gick ner och kom inte tillbaka lika snabbt.

Jag har ett nättäcke som min står med ett par timmar / ett par gånger i veckan.

Jag märker stor skillnad. Spänningar har släppt och hon är mycket rörligare genom ryggen vid ridning.

Otroligt positivt och helt klart värt pengarna.

Kan ju tillägga att jag även har paddar och lindar med. För det första är de helt underbart formbara och sitter som en smäck. För det andra är benen finfina utav dem. :love:

Har än så länge bara padsen men kommer att skaffa fler produkter! Min häst har blivit superfin i benen (har lite gallor pga åldern).

Ska även inhandla ett ryggbälte till mig själv.

Okej det låter som det bara är positivt :D ska genast inhandla back on track =)

Jag kan också bara tala gott om det :)! Vi har både en ryggvärmare och bandageunderlägg.
Jag tar ett exempel på när det visade att det fungerade:
Vårat kallblod blev undersökt och vi fick reda på att han hade stora inflammationer (vi vet inte orsaken..) i framkotorna, och vi skulle massera med liniment dagligen. Men då bestämde vi att vi skulle använda BoT istället, för att se om det fungerade, och när Trolle senare blev undersökt i kotorna (ca 2 veckor senare) så fanns det inga spår av inflammation längre :)! Då började jag gilla BoT ännu mer :D

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
137
Senast: aglaonema
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
939
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för... 2
Svar
20
· Visningar
1 096
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025