Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård hej där alla kloka bukefalister ;) Nu är det så att jag var förbi vet. kliniken imorse med ett blodprov från en av mina hästar och...
Svar
7
· Visningar
6 420
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Nytt (?) lucern och värden Har precis ringt dit jag brukade köpa foder förr och där har de nu en ny variant av lucern som de inte haft...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: malumbub
·
G
Hästvård hej min häst har fået lus, de der små dyr der klör og hästen taber pelse, hvad har i gjort mod lus.
Svar
2
· Visningar
838
Senast: pimy
·
S
Foder & Strö Upptäckte i dag att en del höbalar längst ut på loftet hade blivit fuktiga. Det måste ha uppstått de senaste veckorna (fodrar inte med...
Svar
4
· Visningar
3 545
Senast: Woossan
·
E
Foder & Strö ...är det möjligt? Visst krävs det en syrefri miljö för att processen ska igång? Min höleverantör har detta till sina kor, rundbalar...
Svar
7
· Visningar
1 922
Senast: Strajder
·
Hästvård Jag har ett 20årigt halvbloddsto, världens mysigaste dam. På eftermiddagarna och kvällarna när hon ätit lite brukar hon stå med...
Svar
9
· Visningar
1 895
Senast: Ekblomma
·
Hästvård För en vecka sedan märkte jag svullnader på pållens ganascher, båda sidor. Tog tempen o han hade normal temp, o han var som vanligt...
Svar
10
· Visningar
1 180
Senast: axel
·
S
Foder & Strö Vet ni något bra foder för hästar ellr ponnyer som jobbar mkt med markarbete för att bygga upp muskler men ändå som är mot tävling i...
Svar
4
· Visningar
696
Hästvård Som rubriken lyder. Är era hästar vaccinerade mot botulism? Varför eller varför inte? M-oaa
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 111
Senast: Sanoh92
·
C
Hästvård Hej, Är det någon som har några erfarenheter när det gäller diskbråck på häst? Min häst har det och veterinären har gett mig ett...
Svar
1
· Visningar
1 716
Senast: Caroline_L
·
Hästvård Läste just att alla avmaskningsmedel kommer att bli receptbelagda från och med nästa månadsskifte. Så knöligt...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
21 726
Senast: Shatoo
·
K
Hästvård Mitt sto har helt plötsligt börjat slå ifrån sig när man vill lyfta bakhovarna. Hovslagaren kom och skodde om men hittade inget fel. Hon...
Svar
8
· Visningar
966
Senast: Kia40
·
R
Hästvård Har fått månadens höjdpunkt sänd till Norge, där jag nu bor och arbetar. Ridsport, nr 3 har dimpt ner i postkassen. Det jag blir...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: rozie
·
Hästvård Hejsan! Jag har inte studerat denna ponny så fasligt förens ett tag tillbaka (Hon är dräktig och kan föla när som). Men upptäckte för...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: Molin
·
J
Foder & Strö det är många som rekommenderar mig att dela storbalar med silage då det är så mycket billigare med storbalar. men om man hittar...
Svar
12
· Visningar
2 145
Senast: jupiter-judex
·
L
Hästvård var och prova en urfin ponny, trevlig på alla sätt men hade problem med patella upphakningar. lindrigt sa dom. hur jobbigt är det med...
Svar
9
· Visningar
1 660
Senast: Sara-Ida
·
Hästvård Finns det någon här som ger/har gett Chondrogen till sin häst? Vill gärna veta era erfarenheter.
Svar
9
· Visningar
2 553
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Vet att allt är individuellt osv men blev lite nyfiken på hur mycket era unga kusar får i sig. Inte bara "si o så mycket hö, si o så...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Jaba
·
Hästvård Nyfiken fråga efter att ha läst lite "gnäll" i en annan tråd där vissa kallas för okunniga och andra för värlsdmästare. Så därför...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 562
Senast: Madick
·
K
Hästvård Vad innebär nu detta? Märks det på nått sätt sdåsom Triangeln frys/bräns in i hästens sida vid T-märkning.
2
Svar
24
· Visningar
3 113
Senast: Krulidut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Föräldrarpenningtillägg