Utan korsband!

Sv: Utan korsband!

Springa ska ja ut o göra nu, på plan mark. Fungerar ok. Värre att gå faktiskt.

Men anf, sjukgymnast... Om jag nu ska opereras igen så ska jag inte ha den sjukgymnasten jag hade. Kändes som om han inte kunde något alls. Jag hade hittat ett litet schema på vad man skulle kunna göra efter si o så många veckor. Han var så förvånad när han såg det.
Fick väldigt många enkla rörelser och han ansåg att typ varannan vecka behövde jag komma till honom.
Nu i efterhand vet jag att detta var för lite. Kanske (antagligen) är det för lite träning som ledit till att mitt korsband ej läkt som det skulle...

Synd bara att man bor så jädra långt från allt o att man måste ligga o fara med bilen vart man än ska. Men får väl prioritera idrotssjukgymnasten denna gång... 14 mil bort.. (tur o retur)

Min syster slet av korsbandet förra våren och har opererat och gått kanske en ggn i veckan till sjukgymnasten i ett års tid, hon har fortf ont och vågar inte rida pga av smärta.. :/ Knäet är en sjukt dryg kroppsdel att paja, men som vissa skriver här är det inte helt omöjligt, men du får ge dig fan på att träna och låta det ta lite tid, så kan det nog gå. :)

När jag hade skadat mitt korsband (innan op.) träffade jag först sjukgymasten varje vecka men ganska snart varannan vecka. Men jag skulle träna 2-3 ggr/v men han tyckte inte att han behövde vara med varje gång. Nu efter operationen träffar jag honom varje vecka och kommer göra det ett tag till, tränar själv ytterliggare 1-2ggr/v.

Har du inte möjlighet att träna själv på något gym nära dig mellan gångerna du träffar sjukgymasten?

GYM haha näää jag bor så långt ut i skogen man kan komma.
Jag fick ett sådant träningsband i
gummi som finns i olika hårdheter.
Det använder jag mig av. Men känns ju lite smärta i vissa av röreölsena.

Jag gick med hos sjukgymnast innan op. Men jag blev ju aldrig bra av rörelserna jag fick då. Fast då visste ju ingen att det var av.
Efter op sa läkaren att det var ett av dom mer instalbila knän han sett. Hmm, det kan väl inte mer än vara av?

Jo jag kommer att få nya reservdelar som en ny knäled och utbytes delar till ena höften. Ännu är jag för ung! Klart jag skulle villja var som det var innan men man får gilla läget.Trode inte att det skulle bi så pass bra som det blev. Jag är mycket tacksam att jag kan gå med en "lätt" hälta. Njuter av hästarna varje dag även om det är i lungn takt.

ja vill med att de ska vara som innan. va fasen skulle ja få för mig att spela fotboll för! (en jippogrej på den lokala sommarfesten...) Han spela högst 2 min.

Jag drog av mitt korsband feb-08, opereras om 2 veckor. Rider gör jag utan problem, och hade jag inte behövt mitt korsband i andra sammanhang hade jag nog övervägt att inte operera. Det är lång rehabilitering, som du måste sköta ordentligt. Och du förlorar oftast styrka, stabilitet och proprioception i det opererade benet för ganska lång tid.

Men man kommer långt på bra styrketräning. Jag som är ganska vältränad i just de musklerna känner knappt av skadan i det dagliga livet.

Känns som om jag har kapat denna tråd... Sorry...
OM det nu blir en ny op så tänker jag verkligen lägga ner tid o själ på att få benet ännu starkare.
Vi får se om man kan se nåt på röntgen o vad läkaren säger!!!
Tycker det är värt att prova igen o jag får ta mig i kragen!!
Känner väl att jag inte har någon som peppar mig riktigt.

Jag hade nog med klarat mig. Jag kan ta mig fram o springa o nästan allt jag vill, utom vissa träningsformer som gympa (lätt att glömma benet o då viker de sig eller gör ont) o andra diverse gymsporter som jag verkligen vill göra.

Lycka till med din op!!! Det gjorde jäääävligt ont efteråt innan smärtstillande börja verka!!!

Röntga knäet imorgon. Halvnervös!
Inte säkert dom kan se nåt pga jag redan har skruvar i benet från förra kb op.

Liknande trådar

Kropp & Själ Halkade i trappen förra veckan och skadade knät. Läkarens utlåtande blev skada på inre menisken. Har en tid för mrt röntgen på måndag...
Svar
6
· Visningar
490
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 592
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Mens
  • Skottlossning på skola

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!