Hosta vad skulle ni gjort....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fialotta999
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 737
F

Fialotta999

Har en ponny som är inne på vecka 2 med snuva, har gått från klar till vit samt slemmig i halsen. Hostar vid ridning mest i början inte helt hysteriskt men lite då och då. Står på spån idag i öppet och frächt stall. Inga andra hästar hostar eller är snuviga.... Har bokat tid hos veterinär men vill gärna höra erfarenheter, tips.....

Sv: Hosta vad skulle ni gjort....

Jag hade bytt till torvströ, och gett ensilage istället för hö och sett om det hjälpte. Men det bästa är ju att ta ut vet så den kollar ifall det är en infektion...

Han äter hösilage och även om jag byter till torv så blir det väl tyvärr samma bekymmer eftersom resten av stallet använder sig av spån:confused:

Ingen som har provat med alger??

Har hästen hostat i 2 veckor är det ju vara bra att börja med att konsultera en veterinär, det finns ju en risk att hästen har en infektion. Ev. kan den även behöva lite slemlösande för att få upp segt slem.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 247
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
148
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 902
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka