Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hur ska jag göra för att få mitt appalosa sto att gå upp i vikt.Hon får ca 3kg kraftfoder med lite linfrö olja och fri tillgång på...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Senast: Madick
·
Hästvård Jag masserade min häst lite gran idag över bogen och på rumpan, liksom framför och bakom vart sadeln ligger, men inte mitt på ryggen...
Svar
3
· Visningar
1 263
Senast: Pallas
·
M
Hästvård hejsan.. skall ställa min häst på lösdrift och han skall då gå på hösilage, men hur gör man, skall han vaccineras innan han får börja...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: TantEster
·
N
Foder & Strö Min häst är 7 år och har alltid haft vattenhink. Han har stått på ställen som har vattenkopp, men ändå haft vattenhinken och druckit ur...
Svar
7
· Visningar
2 729
Senast: Naggur
·
Hästvård Vet att det finns massor av sådana här trådar. Men jag måste fråga specifikt om min pojke i alla fall. Travare 163 cm hög ganska...
Svar
13
· Visningar
1 283
Senast: Mysaan
·
Hästvård Min häst är förkyld och har varit det i snart 3 veckor. Veterinären har tittat på honom och sa att det ska gå över med vila (en vecka...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: Tinen
·
T
Hästvård Vad finns det mer att ge hästen för lederna,ledbrosk än glukosamin?.Har förstått att det finns många fler alternativ.
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: Raeman
·
Foder & Strö mineralbyte Har ej fått svar på min fråga å nu testar vi att göra så här. Måste man vänja in mineraler och så? har nu AME men...
Svar
12
· Visningar
3 264
Senast: oki
·
V
Foder & Strö Våran ena häst, en C-ponny har börjat bli väldigt fet.. Vi ger henne knappt 1 kg krafft grund om dagen + 9 kg hö. Jag har hört att...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: sthu
·
Hästvård Har funderingar kring alternativa behandlingsmetoder och tänkte höra hur ni tycker.. Vad anser ni om alternativa behandlingsmetoder...
2
Svar
27
· Visningar
2 113
Hästvård Jag upptäckte idag att min ponny hade lite kladd i ena ögat. En liten grå/gul boll just på nedre "kanten" av ögat. Vad kan det vara...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Hurricane
·
F
Hästvård Har en ponny som är inne på vecka 2 med snuva, har gått från klar till vit samt slemmig i halsen. Hostar vid ridning mest i början inte...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: arabia
·
L
Hästvård Denna knuta har mitt varmblod haft i 3-4 år, innan var den hård, nu är det mjuk. Den är helt hårlös och sitter 3-4cm nedanför...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: älgen
·
F
Foder & Strö Vi har precis börjat använda storbalar med hösilage, när vet man att den blivit dålig, att den varit öppen för länge?
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Hippo
·
Hästvård Hur har ni som saknar korsband klarat av ridningen. Har just opererat bort yttre menisken och fick veta att mitt korsband som de trodde...
2
Svar
28
· Visningar
3 650
Senast: tinafinis
·
K
Hästvård Hej! Har för att tag sen stretchat min hästs ben innan jag ridit, men sen sa en i mitt stall att det är farligt och kan orsaka något...
Svar
5
· Visningar
2 097
Senast: Kissable
·
D
Foder & Strö Jag har tappat bort mina ögon, jag kan inte se om den här ponnyn är väldigt överviktig, lite eller inte alls :confused: . Nu vill jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 713
Senast: Dessan_v
·
Hästvård Kort och gott... Hur pass tillförlitliga är viktmåttbanden? / H
Svar
16
· Visningar
1 294
Senast: Septicemia
·
A
Foder & Strö i dett nya stallet jag står i fodrar dom hästarna med ko ensilage blandat med hö. MIn får bara hö.....tål inte ensilage. Men jag har...
2
Svar
39
· Visningar
3 721
Senast: Invinciblestables
·
P
Hästvård jag har en fjording på 29 år o är lite osäker på hur jag ska sköta henne :confused:. hon är pigg frisk men hon varar lite ur ögona. ja...
2
Svar
21
· Visningar
2 413
Senast: Molle__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010