Vetekli + Betfor

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Olmerkottarna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 072
O

Olmerkottarna

SVARA SNABBT!!

Hej! Tycker ni att det är bra att ge vetekli+betfor+korn under samma mål ? tänkte på em. målet till min häst

Sv: Vetekli + Betfor

Om det är det som hästen behöver så är det väl bra?

Jag förstår kanske inte frågan, undrar du om de tre sakerna kan blandas eller vad är din undran? Det går bra att blanda dessa fodermedel vid samma mål om det är det du funderar på.

Tack :)

aa, jag undrar om de är bra om han får vetekli+betfor. Kan man blanda i vetekliet direkt i de blöta betforen eller ska man göra veteklin för dig å betforen för sig?

jag ger det till båda mina hästar. blötyer ner allt på sammagång i sammahink.. funkar jättebra

Ok, tack då vet jag :)

Alltså du blöter upp betforen å lägger i vetekliet på en gång?

Om du utfodrar med de sakerna enligt hästens behov så är det ju bra. Går bra att fodra allt vid samma tillfälle men helst ska du ju fördela givan på 2-3 ggr om dagen.

Min häst får sitt kraftfoder 2 gånger om dagen så här års, på vintern när de kommer in på eftermiddagen får hon det ev. fördelat på 3 utfodringar. Betforen blöter jag upp för sig med relativt mycket vatten i, sedan har jag havrekross, vetekli, mineraler, kalk och biomag (allt detta är torrt) som jag lägger i en hink för sig. Sedan ger jag det samtidigt i krubban och då blir ju kliet blött och slaskigt eftersom betforen är ordentligt uppblött.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
689
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
954
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka