bada häst????

Sv: bada häst????

Med tanke på hur hemskt jag själv tycker det är att duscha kallt inomhus skulle jag aldrig utsätta min häst för det.
Har inte använt vatten på min häst förutom på benen under vintern, hon är klippt just för att hon inte ska svettas så har inte ens behövt svampa henne...

På riktigt varma sommardagar svampar jag av henne med kallvatten för att svalka henne, men då blir ju vattnet typ varmt såfort det får kontakt med hästen...

Ok...Vad har du för konstigt djur som tänker veckor framåt? Hästar lever här och nu.

Så även min. Hästen visar mycket tydligt att han inte gillar kallvatten på kroppen men jag tror såklart inte att han skulle vara sur i veckor. Hade lagt till en sån här: ;) för att förtydliga det.

Har du prövat att vinterbada? Om inte gör det.
att kyla ner kroppen och sen värma upp den igen sätter fart på hela blodcirkulationen och efter en liten liten stund känner man sig nästan euroforisk. Otroligt skönt.
Vi och våra hästar lever i en sån skyddad verkstad att kroppen sällan chockas utan den har det alltid behagligt. Vi är inte gjorda för att alltid vara behagliga, "chocker" är nyttiga för kroppen.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka