Köpare vill häva köp

Jag har varit i din situation och jag fick panik och anlitade advokat direkt. Det kostade mig en jäkla massa pengar. Så bara svara att du inte godkänner en reklamation och ta det lugnt. OM det skulle komma en kallelse för förhandling i tingsrätten så kontaktar du advokat. Men skulle tro att köparen inte har ett case alls.
Vad tråkigt att höra! Och det var väl ungefär den paniken jag hade i början, men känner mig relativt lugn nu då det skulle vara konstigt om hon fick rätt i hävning. Har inte hört något sedan dagen jag la in detta inlägg, så vi får se hur det går. Men jag är helt otroligt tacksam för engagemanget i denna grupp 🙏🏼😊

Jag har varit i din situation och jag fick panik och anlitade advokat direkt. Det kostade mig en jäkla massa pengar. Så bara svara att du inte godkänner en reklamation och ta det lugnt. OM det skulle komma en kallelse för förhandling i tingsrätten så kontaktar du advokat. Men skulle tro att köparen inte har ett case alls.
Vi gjorde samma sak... Läropengar men DYRA.. Vår "köpare" anlitade ju dessutom L.D som ju är en MYCKET känd hästadvokat.. Så vi trodde de skulle gå längre än det sen gick, men det hände inte efter några turer.. Men som sagt dyrt...

Vi gjorde samma sak... Läropengar men DYRA.. Vår "köpare" anlitade ju dessutom L.D som ju är en MYCKET känd hästadvokat.. Så vi trodde de skulle gå längre än det sen gick, men det hände inte efter några turer.. Men som sagt dyrt...
Anlitade LD jag också. Det blev bara extremt dyr brevväxling. Känner att han var rätt ful också för när han såg att min försäkring täckte en väldigt hög summa så mjölkade han det ordentligt. Jag fick betala 65', tror totalkostnaden var på över 200'. Hästen såldes för 75'. Vansinnigt dyra läropengar.

Anlitade LD jag också. Det blev bara extremt dyr brevväxling. Känner att han var rätt ful också för när han såg att min försäkring täckte en väldigt hög summa så mjölkade han det ordentligt. Jag fick betala 65', tror totalkostnaden var på över 200'. Hästen såldes för 75'. Vansinnigt dyra läropengar.
Vår häst såldes inte ens för den summan. Tror runt 50' ... Men det var å andra sidan typ 2000/2001 (hästen född 1996)

LD har fuckat med oss också och är nog världens halaste och drar även de mest idiotiska fallen vidare. Tjänar ju fett med pengar oavsett, och alltid hotar man hem några vinster genom att aggressivt formulera sig. Det blev dyrt för båda parter, både i pengar, kraft, tid, mående och tappad tro på mänskligheten. För ett hästköp på 30.000 kr.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 071
Senast: Lavinia
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 803
Senast: Karamello30
·
Ekonomi & Juridik En bekant till mig har sålt sin häst i somras, en problemhästar till kraftigt reducerat pris (15.000:-) med tanke på hennes stam &...
Svar
9
· Visningar
4 046
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 287
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Småhunds ägare
  • Klippa hund