Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@PiperGarden Då ska jag absolut kräva en bedövning av hov på måndag! Bara för att få det klart om det till 100% är hoven eller inte.
Vet har inte sagt några grader, men jag slänger in bilderna här.
Jag har tidigare aldrig sett rotationer själv, så vet inte om det är katastrof eller ej.. Båda hovslagarna tyckte att det var rätt lite, medan jag själv tycker det ser förfärligt ut.
Ang konvalescensen måste man ju också tänka på att det är en häst under avläkning, inte en häst med ett akut fånganfall. Det är troligen därför som din veterinär tillåter betydligt mer rörelse
Ja, gör det ! Och glöm inte att fråga hovslagarens åsikt om igångsättning, hur mycket belastning hovarna tål, osv. För visst skulle hon träffa klinikhovis också?Kan ju slänga in en uppdatering om hur det har gått sen.
Ja det stämmer! Ska prata med hovis också och höra åsikterna därifrån! *försöker komma ihåg allt och inser att jag skulle skrivit en lapp.*
Hovis vågade inte svara på så mycket egentligen... Utan bara mest att hen inte trodde att rörelsen i sig skapat snedbelastningen. Hen menade på att det skulle räcka att hen korrigerade skoningen och sen skulle hon bli bättre.@Coolfrees Jag tycker verkligen att du behöver åka till annan klinik och få ytterligare ett utlåtande. Tycker att det låter mystiskt att gå från 3 ha hage och ridning till 6 veckors boxvila med 15-minuters-promenader... Vad sa hovisen?
Direkt får man nästa smäll...
Hon klarade inte den nya medicinen utan fick kolik..
Vet gör just nu allt som går för att hon ska överleva..