Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hejsan allihopa. det är så att jag har ett arabsto som är lite varm i benen.Vad ska man göra då egentligen? (min kompis sa nämligen för...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: LaMaya
·
P
Foder & Strö Har vetekli mycket protin ?? Läst nånstans att de är 16,5g/ 100g protein. Fast de e mänsko vetekli x] Nån skillna ? Eftersom min häst...
Svar
7
· Visningar
1 543
Senast: piupau^^
·
M
Hästvård kan dom ha den på sig hela dagarna och nätterna?
Svar
19
· Visningar
2 271
Senast: hallon
·
F
Hästvård ja som rukriken säger, vad betyder palpation? har precis fått ut ett pappar från djursjukhuset (ang hästens hälta) och där står de med...
Svar
2
· Visningar
1 844
Senast: fenny_92
·
O
Foder & Strö SVARA SNABBT!! Hej! Tycker ni att det är bra att ge vetekli+betfor+korn under samma mål ? tänkte på em. målet till min häst
Svar
7
· Visningar
1 070
Hästvård ha funderat lite på de att bada häst i kallvatten , kan man göra det ??? även när det är 10 plus grader ute?? eller ska man absolut...
2
Svar
23
· Visningar
2 632
Senast: Djurjouren
·
Foder & Strö Funderar lite på hur jag ska göra. I dagsläget gör jag såhär: 07,30-08,00 Kraftfoder och utsläpp med hö i hagen (som räcker "hela...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 597
Hästvård Visst är det härligt när hästen ändrar skepnad totalt och kommer ur sin vinterpäls? Från hårboll vill atlet på ett par veckor. Jag...
Svar
19
· Visningar
1 324
Senast: Pepson2
·
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder är det ok att ge per utfodringstillfälle? Vet att jag har läst det här någonstans, men hittar inte de trådarna nu...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Gallardo
·
L
Foder & Strö har inte hittat svaret någonstans. hur får hästen i sig fett i vilt tillstånd? hur mycket fett behöver den då få i sig?
Svar
2
· Visningar
689
Foder & Strö Är det någon som handlat kraffts miner vit nyligen och som har en färsk prisuppgift?
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Bonita4
·
Foder & Strö Ska nu till att köpa in hö till övergången mellan hösilage och bete. Hur mycket ska man egentligen räkna per dag för stor häst och...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Bakjäst?:confused: Hur mycket per dag? ett paket? Funkar pulverjästlika bra?
Svar
3
· Visningar
995
Senast: Ylva86
·
B
Hästvård Min häst har under våren börjat tappa tagel i manen. Jag märker det på att det fastnar så pass mycket mer i borsten nu när jag borstar...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Tinen
·
S
Hästvård Köpte Nylanders hästkräm idag, men fattar inte riktigt hur jag ska späda den med vatten:o. Det står att i tjock päls och man och svans...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: Korven
·
F
Hästvård Hittade massa små "blodblåsor" under magen på pållan idag. bak vid naveln ungefär.. Varken jag eller någon annan i stallet har sett...
Svar
3
· Visningar
1 797
Senast: tinafinis
·
Hästvård Jag har en ganska nervöst lagd angloarab, och har noterat ett konstigt beteende hos honom. För två-tre veckor sedan skulle jag och en...
Svar
15
· Visningar
1 374
Senast: zeus
·
Hästvård har ett stycke häst som idag fick på sig sko + sula igen efter att ha stått med en hovböld. släppte efteråt ut honom på ridbanan en...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Toker
·
M
Foder & Strö Eller bara kraft energi? Jag söker mer framåtbjudning i hästen. Hästen ifråga äter 2 kg krafft groov 125 om dagen + 1 liter torr...
Svar
11
· Visningar
2 627
Senast: moalin
·
Hästvård Visst är det så att man ska avmaska stoet inom 24 timmar efter fölning? När kan man sen avmaska fölet?
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka