Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Det är dags för årliga vaccinationen och en titt på hästens tänder, lönar det sig att åka till klinik isf att ta hem veterinär? Tidigare...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Tinen
·
Hästvård Stön nu har unghästen klantat sig i hagen! I ca 1 1/2 vecka har hon haft en svullnad/ varm på insidan VB och det ville inte ge med sig...
Svar
4
· Visningar
977
Senast: jemeni
·
M
Foder & Strö Hur mycket havre innehåller det?
Svar
5
· Visningar
836
Senast: Jeeves
·
Hästvård Pratade häromdagen med en hovslagare och nämde då att jag har en häst som fått bärandsröta. Frågade vad hon hade att säga om det. Hon...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: NilaD
·
L
Hästvård Alla tips och tankar emottages tacksamt! :) Har beställt kastrering av hingstungen nu och trots snart 30 år med häst så har jag...
Svar
4
· Visningar
1 702
Senast: pimy
·
Foder & Strö Min nordis pojke får ca 1-1.5 liter uppblött vetekli om dagen (det är ca 200-300 gr torrt) + mineraler, vitaminer, olja vissa perioder...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Om en häst är mkt känslig för havre, dvs blir pigg - på gränsen till knäpp av havren. Kan den då reagera på melassen i havrefri musli...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: norrland65
·
Foder & Strö Har gått över från Lusernstrå till lusernpellets. Har tidigare gett 10 liter strå, vet ej vad detta väger. Någon som har bra koll på...
Svar
7
· Visningar
1 270
Senast: Mynta2
·
D
Hästvård Vad vet ni om detta? Erfarenheter? Konvalescens? Blir hästen helt frisk eller kommer det tillbaka? Ska man tänka på något med underlag...
Svar
10
· Visningar
11 384
Senast: lillaana
·
A
Hästvård Hur rycker man manen?! Så att den blir kortare. Visa gärna med bilder om ni har! :)
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: Hambo
·
J
Hästvård :confused:Det börjar med att i fredags skoddes vår ponny (lördagen gick han i hagen och inget märktes) och på söndagen när han skulle...
Svar
10
· Visningar
2 152
Senast: Lavinia
·
S
Hästvård Har era hästar oxå börjat fälla ordentligt nu? Ger ni dom något tillskott för att de ska släppa pälsen bättre? Isf vad för något?
2 3
Svar
53
· Visningar
4 120
Senast: Piraja
·
Hästvård Jag har ganska länge funderat på hur folk resonerar när det gäller passformen på deras täcken. Själv kanske jag är överdrivet petig, jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 090
Senast: axel
·
P
Hästvård Min finnhäst har underderliga knölar, små som finnar. Va är de ?? -.-
2
Svar
30
· Visningar
3 259
Senast: Cilla
·
M
Foder & Strö Någon som haft det? Att de blivit helt överladdade av den? Förr i tiden (2år sedan) kunde jag inte använda havre på min, men nu...
Svar
3
· Visningar
1 315
Senast: Madelene
·
G
Hästvård Vårt hingstföl (3 veckor) har börjat bita på stoets svans. Han började i går och har hunnit få bort 101-5 cm. Vad kan man göra för att...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: glimt
·
Hästvård Tips på hur man gör när sambon tjatar om att hans föl ser ut osm ett travföl.... Jag gillar lång man, men det lär jag inte få ha på...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Nafayette
·
Hästvård Mitt sto slog ifrån sig vid ridning i höger varv. Veterinär kollade tänderna och hon hade världens hakar!!!:eek: precis köpt hästen och...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Andorra
·
B
Foder & Strö Hur vet man att sin foderstat är bra, vet att man kollar på hur hästen ser ut i hull o hur den mår osv..men om den får alla sina behov...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Vilket är bäst, att ge betfor 2 timmar innan ridning eller ganska direkt efter? Har hört att det finns studier som visar att man hellre...
Svar
14
· Visningar
3 111
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka