Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Där veterinären bremsa/pleggar hästen och sen går ner och kollar?? Dvs luftstrupen. Kan inte hitta vad jag betalade då jag var inne...
Svar
10
· Visningar
1 178
Senast: anhe
·
S
Hästvård Min häst har börjat klia sig mer än förr på sommaren. Skulle kalla det lindrigt exem (inga sår eller nåt) då hon fick bronkit strax...
2
Svar
24
· Visningar
3 673
Senast: CarinaMargret
·
Hästvård Betade min häst idag och det tog två minuter, sedan var vi omsvärmade av mygg!!! NU! I mitten av april! Jag behöver nu era bästa tips...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Havregryn
·
M
Foder & Strö När hästen går på bete, vad ska man ge för mineraler och vitaminer? Vad innehåller gräs för mineraler!?
Svar
3
· Visningar
830
Hästvård Nu har vi kämpat snart ett halvår med en av våra hästar. Hon fick ett rejält fånganfall och låg ned ca en månad, och stapplade fram...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 595
Senast: Maléne
·
Foder & Strö Någon som har koll på sorter och kostnader?
Svar
2
· Visningar
759
N
Foder & Strö Jag funderar lite på vad jag ska ge för kraftfoder till mitt fullblod som hade korsförlamning i höstas. Hon behöver mycket mat för att...
Svar
18
· Visningar
1 548
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö JAg vet att jag läst det någonstans men kan banne mig inte hitta det nu...:confused: Undrar hur stor mänga av te.x. flytande B-vitamin...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Camigween
·
C
Foder & Strö eftersom min ponny inte äter sina krafft miniraler mer, så har jag fått tips om att ge chevinal plus och biominiral, meen jag hittar...
Svar
7
· Visningar
1 716
Senast: Camigween
·
L
Foder & Strö Hej allihopa! Jag har en gammal shettisherre som sen en vecka tillbaka vägrar att röra kvällshöet, han tar en tugga då och då men på...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: lyckobubblor
·
Hästvård Kan en ponny ha haft fång utan att man märkt det? Vi har lämnat ut våran ponny och dom beskita henne och då sa vet att hon hade fång...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 599
Senast: saila
·
Foder & Strö Till föl? Läste just att man skulle flytta undan saltstenen innan fölning så fölet inte skulle slicka utav det. har aldrig hört något...
Svar
4
· Visningar
1 093
J
Foder & Strö Ska börja fodra med lusern i pellets form men det stod inga rekomendationer på påsen angående blötläggning. Vet bara att de ska blötas...
2
Svar
25
· Visningar
29 323
Senast: pemma
·
Hästvård Ska man avla på en häst med tätt liggande tornutskott? Hästen i fråga har ej sk kissing spines, men tätt mellan vissa tornutskott vilket...
Svar
7
· Visningar
2 740
Senast: Djurjouren
·
A
Foder & Strö Om man ger hästen ett färdigfoder, från tex Krafft eller Hippo, behöver man inte ge några mineraler då?
2
Svar
29
· Visningar
1 847
Senast: Jeeves
·
L
Foder & Strö jag tänker gå över från pelleterat färdigfoder till att ge havre, lusern och hö bara. Ev. även betfor, men har fått höra att såna...
Svar
17
· Visningar
1 983
Senast: hopp_o_galopp
·
F
Hästvård Vad har ni för erfarenhet med laserbehandling? Har ett sto som är väldigt stel i höger sida och det är henne "dåliga" sida, min...
Svar
9
· Visningar
1 183
Hästvård Jag funderar på att T-märka min ena märr, men har så många funderingar eftersom det är inte går att ändra sen, vad tycker ni? I stora...
Svar
14
· Visningar
1 489
Senast: Novalisa
·
A
Hästvård Min 12 åriga bruksnordis har tappat alla muskler och är så stressad. Spelar ingen roll hur mycket hö hon får så går hon inte upp i...
Svar
7
· Visningar
1 853
Hästvård Har även hört att detta kommer tas upp i Ridsport nästa nr. Enligt en mkt tillförlitlig källa, en av experterna inom området så är det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 112
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka