Sv: Stapplar fram
Framgår det i tråden hur gammalt detta första dräktiga sto är och vilken hingst den är betäckt med??
Tanken slår mig att ngt kan ha blivit fel på stationen och den blivit dräktig med en ardenner hingst då detta har hänt förr. Jag lägger foderbiten åt sidan och återgår till själva dräktigheten.. Något är helt uppenbart fel här och belastningsfång är en möjlig orsak.
Mina vibbar säger dock att det är själva fostret och dräktigheten som är det primära.
Ja hon är ju GRAVID (nåja, dräktig).
Hon har aldrig varit dräktig förut. Det har pratats om korsförlamning, "a-typisk" stelkramp, allmän inflammation osv. Ska fota hennes vänstra bakdel, det finns en muskelskada eller liknande där som visat sig mer och mer de senaste kanske två veckorna, det kan inte ha varit så mkt när vet var här den 7e för då borde de ha kommenterat.
Hon går under kategorin fånghäst för det är mest troligt men det är som sagt inget solklart.
Framgår det i tråden hur gammalt detta första dräktiga sto är och vilken hingst den är betäckt med??
Tanken slår mig att ngt kan ha blivit fel på stationen och den blivit dräktig med en ardenner hingst då detta har hänt förr. Jag lägger foderbiten åt sidan och återgår till själva dräktigheten.. Något är helt uppenbart fel här och belastningsfång är en möjlig orsak.
Mina vibbar säger dock att det är själva fostret och dräktigheten som är det primära.