Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag upptäckte jag att min ponny hade massa sårskorpor från juvret till naveln ungefär, och det satt flugor i :eek: inte många, kanske...
Svar
1
· Visningar
1 345
Senast: Lantlolla
·
Hästvård Det verkar som det "hostas och harklas" bland hästar lite varstans i landet. Jag brukar då och då titta på ATG:s hemsida för att titta...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: satanic
·
Foder & Strö Hejsan. Tänkte börja lägga till olja i foderstaten, mest för hullets skull, vilken olja är bäst att välja då? Mat, majs, raps...
Svar
14
· Visningar
1 289
S
Foder & Strö Ger ni olja, och isåfall varför och i vilken mängd?
2 3
Svar
40
· Visningar
2 916
Senast: Inte_Ung
·
C
Hästvård Hej ! Undrar om det är någon som vet om det spelar någon roll vad hästen har för födelsefärg, om den senare i livet får...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: lil-sis
·
Hästvård Imorse släppte jag ut hästarna och sedan gick jag in och åt frukost. Nu skulle jag ut och mocka såhär ngn timme senare och hörde ett...
Svar
15
· Visningar
2 118
Senast: Jate Volim
·
Hästvård För några månader sedan upptäckte jag en liten "plupp" på min hästs mule. Försökte pilla bort den men den lossnade inte. Jaja tänkte...
2
Svar
21
· Visningar
4 811
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Någon som har erfarenhet på häst som böjs men ej halt, trippig/ojämn på volt(ej mjukt), bedövad i leder och hov men fortfarande trippig...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: glantan
·
Hästvård Olika veterinärer säger olika. Vilka är era erfarenheter? Det är ju varmt nog ute, men finns det risker med att släppa också? Har...
Svar
7
· Visningar
894
Senast: Jeeves
·
K
Hästvård Annars är jag helt emot abrupt avvänjning för jag tycker att det är hjärtlöst och oroar mej för fölet. Men: Tänkte avvänja mitt...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: knasan
·
T
  • Låst
Hästvård Är det dumt att avmaska utan att göra träckprov?.
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Boj
·
Foder & Strö I höstas fick mitt sto kraftig fång, fick vila och nu tänker jag på hur det ska gå när sommaren kommer. Hur gör alla med sina fång...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 679
Senast: Josssefine
·
M
Hästvård Berätta vad ni gör annorlunda med dessa hästar jämfört med de "vanliga"! Ger ni något fodertillskott mm.
Svar
9
· Visningar
1 610
Senast: Liljan14
·
M
Hästvård Har fått råd att ge bakteriekultur till mitt sto efter pencillinkuren för att hennes mage skall återhämta sig optimalt. Nu funderar jag...
Svar
11
· Visningar
1 402
Senast: Tinen
·
C
Hästvård Min häst har behövt helsulor i perioder då hon tenderar bli ömfotad. När jag köpte henne för 3,5 år sen hade hon sulor, men de plockades...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: Clementine
·
Hästvård Hästar runt om i Sverige har ju börjat fälla, min pålla också. Hur gör NI för att bli av med allt hår så snabbt som möjligt utan att...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 146
Senast: SusieQ
·
T
Foder & Strö Hejsan jag undar om man kan ge hästar havregrynsgröt? Och va är det mera för gröt man kan ge sina hästar. Tacksam för svar. kram Anna
Svar
14
· Visningar
3 548
Senast: FT_ryttare
·
J
Hästvård Hovledsinflammation i bägge fram (behandlad nu 2 ggr) och knäledsinflammation i båda bak (behandlad 1 ggr) är nu diagnosen... dessutom...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: SusieQ
·
Hästvård Om hästen blir halt för att hovslagaren slagit in en söm fel (och skapat en blödning), vem betalar då? Det är ju nu som tävlingssäsongen...
Svar
3
· Visningar
1 144
Senast: vdb
·
Hästvård Hej! Nu har jag kommit på att man kanske skulle ta och höjja försäkringsbeloppet på veterinärvård hos min donna och innan när jag...
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: neferra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka