Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Jag får inte ihop en bra foderstat till min nyblivna mamma! Nu när fölet är fött så känner man revbenen längst bak och hon ser nästan ut...
Svar
13
· Visningar
1 280
Senast: Eastwick
·
Hästvård Hej! Min ena häst snubblar ibland i ojämn terräng, om vi har sällskap. Ja ibland när vi är själva med, men mycket mycket mer sällan...
Svar
2
· Visningar
841
M
Hästvård Varken kraftfoder eller hö. Brukar få i sig max 3-4 kg hö/dag och det är bara 30 g råprotein i vilket gör att hästen har tappat...
Svar
11
· Visningar
1 205
H
Hästvård någon som har några bra tips på vad man kan ge för kosttillskott / göra åt en häst som helt tappat muskelmassa och har insjunknat TOTALT...
Svar
9
· Visningar
1 077
Senast: Tant Brun
·
Z
Hästvård Tar det från början. För ca 8 veckor sedan kom en utav våra hästar in med ett svullet bakben. Från hoven upp över hasen. Fanns inget sår...
Svar
9
· Visningar
1 164
S
Foder & Strö Min ponny blir jätte-tjock i benen av havre men utan havre blir han så lat, finns det något foder som ja kan ge istället för havre men...
Svar
4
· Visningar
916
Foder & Strö Fick en åsikt igår som jag inte bett om från en tjej som rider min stallkamrats häst, hon ansåg att min häst är bukig :confused:. Jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 862
Foder & Strö En ettåring i ska i största möjliga ån ha fri tillgång till hö. Men OM man inte kan ge det, hur mycket är minimigiva för hö? (om vi...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 330
Senast: Pettsson
·
J
Hästvård Min 14åriga valack har varit regelbundet verkad och skodd sedan han var liten, skulle det hända något speciellt om jag slutade sko honom...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 865
Senast: josephinel
·
  • Låst
Hästvård Min åttamånader-dräktiga connemaradam är inte nöjd med livet. Hon stapplar fram. Lite mer halt vänster fram än övrigt. Lite...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
32 778
Senast: lil-sis
·
S
Hästvård Min unghäåst ska gå på bete i sommar men har ingen jämnårig i närheten går det lika bra om hon går med vuxna hästar istället ? Har också...
Svar
7
· Visningar
1 363
Senast: snuttis_linsan
·
Hästvård hej alla glada hästmänniskor. Vi har en c-ponny och en islandshäst som vi nu ska släppa i sommarhage. Undrar nu, eftersom det är...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Ni som har tävlingshästar, vad ger ni dom dagligen för tillskott? Ex. b-vitamin, e-vitamin, biotin osv.. Om ni ger tex. b-vitamin, gör...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Havregryn
·
Hästvård Äldre häst som sällan rids,men som haltar i trav vid longering/ridning. Ohalt i skritt. 19 år... är det åldern? har varit lite till...
Svar
8
· Visningar
907
Senast: Havregryn
·
M
Hästvård Måste fråga eftersom jag aldrig varit med när en hovsalgare byter skor/värker. Hur lång tid brukar det normalt sätt ta, om hästen är...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 142
Senast: pinky
·
Hästvård Jag går och funderar på om man skulle köpa sig en arab som nästa häst om min häst inte trivs med att åka runt och tävla disans eller när...
Svar
12
· Visningar
1 530
Senast: Amha
·
J
Hästvård Nu är det spikat, min kära sköthäst sen mer än ett år tillbaka ska avlivas pga hovbroskförbening som inte läker. :crazy::cry: Jag vet...
Svar
14
· Visningar
1 896
Senast: Inte_Ung
·
C
Hästvård Här tänkte jag berätta lite om erfarenheter med olika miljöer för islandshästar och livet i Frankrike. Hur de mår beror mycket på...
Svar
13
· Visningar
1 792
Senast: CarinaMargret
·
Hästvård Hur seriöst ska man tolka trivselfläckar? Trivs de verkligen super när de har sånna, eller är det bara konstaterat att hästar som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 466
Senast: Miqubie
·
Hästvård Min pålle har fått ngn form av utslag/eksemliknande mellan bakbenen, på insidan av låren, från hasen och uppåt. På vissa ställen är det...
Svar
15
· Visningar
3 084
Senast: Nicke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka