Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hejsan på er! Hittade en spricka på min häst idag och jag tyckte den såg så otäck ut.. Har ni någon ide om vad man ska göra med en...
2
Svar
30
· Visningar
3 845
Senast: LiselotteA
·
Hästvård Min häst som jag hade började fälla i olika fläckar och såg ut som jag vet inte vad! då fick jag tipset att ge henne foderjäst i maten...
Svar
18
· Visningar
2 009
Senast: Soffan74
·
Hästvård I går när jag ridit och även innan så lät min häst så konstigt ungefär som om han små gnäggar och "pratar"lite,Han hostade även till...
Svar
6
· Visningar
1 070
Senast: Vaniljvisp
·
Foder & Strö En av mina hästar har alltid stått på havre (matilda) och har fungerat jättebra på det. Men nu verkar det som att han inte tål havren...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: xandoor
·
Foder & Strö Som läget är nu så går hon på 4,5kg krafft groov 125+evitamin +olja Och hon ligger precis på gränsen att vara tunn.Hon äter inte mer än...
Svar
4
· Visningar
1 615
Foder & Strö Skulle vilja ha hjälp, saknar selen i foderstaten. Behov; 0.8 Tilldelet; 0.1 Vad kan jag ge och hur mycket?
Svar
2
· Visningar
790
N
Hästvård Just nu känns livet bara så himla jobbigt, tårarna rinner och jag har helt tappat gnistan! Min häst som är en Tinker på 11 år är...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 546
Senast: KonikNemo
·
N
Foder & Strö När går era hästar på bete? Måste ju vara olika beroende på var ni bor? Så skriv gärna det med.
Svar
4
· Visningar
787
Hästvård Finns det någon som har bra tips för en svansrot som lätt blir "torr", skorvig och kliig? Problemen kommer framförallt under sommaren...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: bigganl
·
P
Hästvård Hur gör ni ? Pillar ni bort kastanjerna på hästarnas ben när de börjar anta nåhot stora proportioner. Jag vet att de tappar dem så...
2
Svar
29
· Visningar
2 576
Senast: Immer
·
A
Hästvård Okej, detta kommer att bli långt. Jag har kollat in bukes forum under en längre tid och känner nu att jag måste ventilera mig... Jag...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 768
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Ja min valack har fått problem med sitt skap. Han har under längre tid stått i grusad vilohage pga operation så tror det kan vara en...
Svar
4
· Visningar
1 836
Senast: Minnaa
·
Hästvård Min häst har ljusa fläckar i pälsen, när man tittar på håll. Går man nära ser man att fläckarna har precis samma färg som resten av...
Svar
15
· Visningar
1 796
Senast: LiselotteA
·
M
Foder & Strö Är det någon av er här inne som har använt det? Jag funderar mest på Basic B-vitamin, flyande, Basic E-vitamin med Selen, och Basic...
Svar
6
· Visningar
2 105
Senast: saffran
·
X
Hästvård På sommaren när alla insekter komma ställer sig de allra flesta hästarna i stallet och gnuggar rumpan mot boxväggarna. Detta resulterar...
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: xect
·
Foder & Strö Eftersom vi har en tråd om lusernets pris så tänkte jag att vi kunde ha en för hö/hösilage. Priset på säd har ju stigit rejält vilket...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: ameo
·
Hästvård Vad lätt det skulle vara.. Har sedan ett par dagar tillbaka en häst som markerar lite på VÄNSTER bak,det finns ingen svullnad eller...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: movi
·
Foder & Strö Jag har en normalfödd, ung D-ponny. Han ska gå på bete dygnet runt i sommar, ska jag ge honom något kraftfoder?
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Rolle
·
D
Hästvård Hej!! Kommer antagligen att få vår nya häst på fredag - bara vet.besiktningen kvar. Det som oroar mig nu är att det är 30 dgr...
Svar
13
· Visningar
1 201
Senast: Jeeves
·
M
Hästvård De hade fått in en anmälan om att mina hästar var magra :( Har ett halblod som är på gränsen till fet, lite dåligt med muskler ännu...
Svar
9
· Visningar
1 507
Senast: Midnight_Rose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka