Linfrön-jättetacksam för svar!

Sv: Linfrön-jättetacksam för svar!

Okej... har en expert sagt.... så bör det vara okej....
Har bara lärt mig av andra experter att ge linfrö varje dag är inte så bra. Då är det bättre att hjälpa med soja och vetekli under veckodagarna och sedan en till tre gånger i veckan ger man en linfrömäsk.

Förra året köpte jag en låda Linfrön på Lantmännen.

Jag fick tipset härinne att det kunde hjälpa om man har en exemhäst.
Först kokade jag dom men sedan sa ngn att det räckte att slå över kokande vatten?

Är Linfröna för gamla nu efter 1 år?
Ska man koka länge eller endast slå på kokande vatten?:o

Endast linfrön gör ingen skillnad på eksemet, däremot linfröoljan. Men du kan säkert fodra slut på fröna. De är inte för gamla om du förvarat dom svalt och torrt. Jag skulle nog ta det säkra och koka. Det är som en annan svarat att syran försvinner bäst när de kokas.

Oljan innehåller en massa nyttiga Omega 3 som har en gynnsam effekt på immunförsvaret och tarmfloran. Jag har fodrat med oljan i två år nu. Det blir tredje sommaren nu, och jag ser en stor förbättring på min eksemhäst.

Linfröolja har hon fått hela tiden!:)
Hur mkt ger du per dag?

Jag har läst någonstans att man borde koka linfrön, annars är de giftiga. Vet ej om detta stämmer, men du kanske kan kolla med en veterinär?

Jag har slängt Linfröna, jag kör på Linfröoljan nu istället.:)

Linfröolja har hon fått hela tiden!:)
Hur mkt ger du per dag?

Jag ger 3 pumpslag. Det blir nog nästan 1 dl. Jag blandar det med lite Hestekraft, mineraler och kiselgur. Jag ger det vid kvällsfodringen.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 358
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 676
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 654
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 394
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka