Sv: Protein

Hur är det nu?
Min häst har ungefär som du beskriver.. Började med små,små knölar på vänster sida. Nu är det tvås törre också. BARA på vänster sida.. Jag har dragit ner på lucernet eftersom jag fåt förmig att det är från det. Fast jag började också fundera på om det är något i huden som blivit ittiterat nu när dom fäller/sätter päls. Minns att han fick så förra våren också...

Nu provar jag att låna denna tråden lite så jag slipper skapa en ny igen!

Har inte världens bästa proteinvärden på höet....
Vilka prisvärda kraftofodermedel finns då att tillgå?
Själv ger jag min nuvarande häst Hippo Grow Breed samt lucern. Men det kanske finns billigare alternativ??
Det finns ju en djungel av foder.
Visst jag kan jämföra lite i affären själv, men vad ska jag kolla efter på innehållsförteckningen? Är det bara det smältbara proteinet??

Tack på förhand.

Nu provar jag att låna denna tråden lite så jag slipper skapa en ny igen!

Har inte världens bästa proteinvärden på höet....
Vilka prisvärda kraftofodermedel finns då att tillgå?
Själv ger jag min nuvarande häst Hippo Grow Breed samt lucern. Men det kanske finns billigare alternativ??
Det finns ju en djungel av foder.
Visst jag kan jämföra lite i affären själv, men vad ska jag kolla efter på innehållsförteckningen? Är det bara det smältbara proteinet??

Tack på förhand.

vill också veta !:bump:

*kl*

Jag vet inte hur pass pupulärt det är att skriva in sin egna hästs foderstat. Men jag blev så fundersam så jag tänkte om ni har några synpunkter på min pollas foderstat.

Hon får per dag:
* Fri tillgång på hösilage
* 6 dl (300g) Red Mills (smbrp 135g/kg)
* 20dl (1kg) Krossat korn

Kommentarer?

Billigaste alternativet rakt av (utan att veta hur mycket smrp som ska tillsättas foderstaten) torde vara Kvarnbys Lusernpellets. Vi ger 99 kr/30 kg.

Snällt mot magen, ingen melass och högt smrp (150 gr). Till den riktigt svåra nöten (fullblodet) ger vi Hippo Alfa, högt protein men är kraftfoder.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: Ninnurur
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 551
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
642
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 997
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka