Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej! Jag undrar om det är det någon som har något bra råd när hästen kliar sig i svansen? Min häst ruggar svansen på nätterna i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: Anneli 07
·
Hästvård Jag har en två-åring, och jag har givetvis kollat henne regelbundet ända sedan fölistiden med "kolla - masken". Hon har hittintills...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Madick
·
A
Hästvård det börjar väl bli dags att slänga på dem nu då. Här har vi iallafall haft upp emot 13 grader och solsken på dagen och myggen är som...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: roping-malin
·
Hästvård Fblstoet har en senskideinflammation. i carpus ena fram, det är senskidan till långa tåsträckaren som inte 'mår så bra'. I vintras...
Svar
19
· Visningar
4 744
Senast: Nenneh
·
R
Hästvård Har provat Easy Boots stl 1 på min häst och dom är för stora. Hon tappar dom för dom är för breda men hon har långa och smala hovar så...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: Gussen1998
·
Hästvård Igår eftermiddag när jag hämtade upp min häst från hagensåg jag att bakbenets karled var kraftigt svullen, dock ingen hälta. Ställde...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: johannajacobsson
·
Hästvård är det någn som har erfarenhet av magsår på sin häst? hur har ni upptäckt det,vad var symptomerna? funderar på om min ponny har magsår...
Svar
16
· Visningar
1 770
Senast: Trissa
·
Hästvård För några dagar sedan fann jag ruvor på insidan av min hästs knän, smörjde in dom och sedan så gick dom plocka bort, men kvar blev kala...
Svar
6
· Visningar
1 528
Senast: Clancy
·
Foder & Strö Har en fundering... Var i Frankrike med en annan bukefalist och hennes man, vi var på ridresa till camargue (så ni kan ju gissa vem...
2
Svar
30
· Visningar
3 785
Senast: Rolle
·
U
Hästvård min häst är lite tjockare/galligare i sitt ena ben nu efter senskadan han hade för ett tag sen..hästen är kollad med UL ganska så nyss...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: Djurjouren
·
J
Foder & Strö Har kommit på min 4-åriga hingst att i hagen ibland stå och "norpa" i sin egna avföring. Hört att det är något som fattas i foderstaten...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Ylva86
·
Hästvård Det ena stoet är fenomenal på att få av sig grimmor,huvor etc. Vad finns det på marknaden som kanske skulle funka? Flugorna suger blod...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: Opartisk
·
Hästvård Hej jag ska åka till klinik imorgon för första gången för min älskling är halt... Så nu undrar jag vad jag kan göra idag om jag ska låta...
2
Svar
22
· Visningar
1 720
Senast: Nenneh
·
Foder & Strö Jag vet inte vad jag ska göra, min pålla har på 2 veckor ätit upp 2-3 saltstenar. Jag fattade det inte först utan jag bytte, men sen när...
Svar
9
· Visningar
1 612
Senast: pinky
·
Foder & Strö jag behöver råd och hjälp. Det är så att jag har ett sto som inte tål socker eller havre. detta är ett stort problem då hon har svårt...
Svar
17
· Visningar
1 311
Senast: mahlmt
·
E
Hästvård Var och kollade på en pålle i helgen. Ett varmblod som var jättefint och var ganska fint musklad (även om mer muslker behövs) Han var...
Svar
8
· Visningar
1 109
Senast: eternalsunshine
·
J
Hästvård Min häst fick en hälsocheck + vaccination i går och veterinären kontrolerade även tänderna. Tydligen har han stora vargtänder ( han är 3...
2
Svar
22
· Visningar
4 368
Senast: Jeeves
·
C
Hästvård Vi har fått arendera mark som hästarna ska få gå på i sommar. Den innehåller en liten kulle med skog, och där upptäckte jag några...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Tess82
·
Hästvård Hur många har erfarenhet av melanom som ställt till problem på insidan av hästarna? Att det inte har slutat väl får man väl kanske anta...
Svar
5
· Visningar
1 519
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Fick hem lilla åringen från djursjukhuset i hbg igår kväll. Där har hon stått för foderstrupsförstoppning och sår i strupen i 8 dagar...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka