Korsförlamning

Sv: Korsförlamning

Jag har aldrig varit med om att en häst fått korsförlamning menutifrån det jag har läst har jag tolkat det som att. Vissa hästraser har enklare för att få det en andra, och har de fått korsförlamning en gång kan de lättare få det igen, en kombination av för mkt foder, vila och att man rider på som vanligt kan orsaka korsförlamning, eller om hästen stått ute i regnet och blivit kall och sen när man rider så värmer man inte upp ordentligt...

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 901
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 465
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: WildWilma
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka