NPF- diagnoser och dagens skola

Det vore intressant att veta var i USA detta hander. Nar jag bodde i South Carolina och hade manga vanner och bekanta med barn i skolan bade i South Carolina och Georgia, eller slakt och vanner med barn i skolan i Florida eller har i Oregon ... inte pa nagot stalle "drar de in raster".
Daremot finns det orsaker att vissa tider pa aret ar det svart att ha barnen ute, inte pa grund av varmen, da satter man ut vatten poster och rastvakter far i uppdrag att se till att barn dricker sa mycket som mojligt, pluss att hydration ingar i alla laroplaner.
Daremot sa kan barnen inte vara ute under ovader ... starka vindar och mycket regn. Annat an det har jag inte upplevt att det dragits in raster over huvud taget.
Rent från artikel jag läst om låga klasser som inte har regelbundna raster. Det kan självklart vara helt fel. Hoppas det!

Här Sent 1980-tal började skolsystem i USA att dra tillbaka på raster där argumentet för detta var att utveckla det akademiska samt att öka säkerheten på skolor. Vissa skolsystem ändrade sin policy till att lärare och rektorer fick bestämma ifall barnen fick gå ut på rast.

https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1430297/FULLTEXT01.pdf

Om att läsinlärningen är under debatt och att vissa skolor använder olika sätt har jag mer underlag för. :)

Rent från artikel jag läst om låga klasser som inte har regelbundna raster. Det kan självklart vara helt fel. Hoppas det!

https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1430297/FULLTEXT01.pdf

Om att läsinlärningen är under debatt och att vissa skolor använder olika sätt har jag mer underlag för. :)

Du sa att de borjat "dra in raster" i USA och jag undrade var du fatt det fran.
Om man tillexempel bor i en av de varsta stallena i Florida for thunderstorms sa har de inte alltid rast. Dar har de valdsamma ovader med mycket blixtar over 100 dagar per ar ... och ar det skoldagar har barnen inte "normala" raster.

Sjalvklart anvands det olika satt for lasinlarning, sarskilt har i USA, landet ar stort med manga olika kulturella grupper, bade socioeconomiskt och rent kulturellt. Har i Oregon borjar forskolan med "sight words" men i skolan anvands ocksa phonics, och barnen far lara sig att ljuda.
Det har ar forsta lanken jag hittade, och ett spel som barnbarnen 5 och 7 ar har.
Sight words thru phonics

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 786
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 528
Senast: Destiny_D
·
Övr. Barn Min dotter har ärvt intelligens från båda föräldrar och än så länge (femte klass) har hon knappt någonsin behövt läsa på inför prov...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 623
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London