Rent från artikel jag läst om låga klasser som inte har regelbundna raster. Det kan självklart vara helt fel. Hoppas det!Det vore intressant att veta var i USA detta hander. Nar jag bodde i South Carolina och hade manga vanner och bekanta med barn i skolan bade i South Carolina och Georgia, eller slakt och vanner med barn i skolan i Florida eller har i Oregon ... inte pa nagot stalle "drar de in raster".
Daremot finns det orsaker att vissa tider pa aret ar det svart att ha barnen ute, inte pa grund av varmen, da satter man ut vatten poster och rastvakter far i uppdrag att se till att barn dricker sa mycket som mojligt, pluss att hydration ingar i alla laroplaner.
Daremot sa kan barnen inte vara ute under ovader ... starka vindar och mycket regn. Annat an det har jag inte upplevt att det dragits in raster over huvud taget.
Här Sent 1980-tal började skolsystem i USA att dra tillbaka på raster där argumentet för detta var att utveckla det akademiska samt att öka säkerheten på skolor. Vissa skolsystem ändrade sin policy till att lärare och rektorer fick bestämma ifall barnen fick gå ut på rast.
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1430297/FULLTEXT01.pdf
Om att läsinlärningen är under debatt och att vissa skolor använder olika sätt har jag mer underlag för.