Och framförallt snabb.Om hon aldrig gjort en läxa och har mycket motstånd mot att göra läxor tänker jag att det är lättast med en som är mycket lätt?
Så att det fort går över.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och framförallt snabb.Om hon aldrig gjort en läxa och har mycket motstånd mot att göra läxor tänker jag att det är lättast med en som är mycket lätt?
Fast läxor är ju upprepning av det de lärt sig i skolan, tycker hon att hon kan det så är det väl så och man får ge svårare läxor så hon själv upptäcker att hon kanske måste anstränga sig.Om hon aldrig gjort en läxa och har mycket motstånd mot att göra läxor tänker jag att det är lättast med en som är mycket lätt?
ni bryter samtidigt och hjälps åt med läxan så får ni en gemensam mysig stund av samarbete och umgänge.Jag är sjukt dålig på att vila mår som näst när jag är i stallet. Är jag ledig fastnar jag med skärm och det är näst intill omöjligt för mig att bryta. Då kan jag inte heller bryta för dottern.
Exakt, att det är tydligt att det var jobbigare att försöka undvika än stöka över.Och framförallt snabb.
Så att det fort går över.
Repetition är ju en väldigt bra typ av läxa onekligen. Att lära sig nytt är en sämre typ av läxa.Fast läxor är ju upprepning av det de lärt sig i skolan, tycker hon att hon kan det så är det väl så och man får ge svårare läxor så hon själv upptäcker att hon kanske måste anstränga sig.
Det handlar också om redovisning.Ett blad med uppgifter, tex mattetal, som fås med hem ska ju vara någonting barnet klarar av att göra själv och inte ny kunskap. Men det är ju vanligen inte exakt samma blad som gjordes i skolan.