Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Behöver era synpunkter på detta. Jag har ett mindre stall med några inackorderingar. Vi har hästarna inne om natten under...
2
Svar
28
· Visningar
3 045
Senast: Ela66
·
L
Hästvård Har en maxad d-ponny,New Forest 9 år, som tar varje tillfälle,nästan:),att slänga av mig. Hon bockar och bockar. Jag börjar tappa tron...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: kala
·
Hästvård Hej! Hur ska man behandla mugg? min ponny har börjat få det nu och i den ena boken jag läste stog det typ att man skulle låta sårskorpan...
Svar
9
· Visningar
1 198
Senast: kala
·
Foder & Strö Hur gör ni? ger ni bara glukosamin eller ger ni det tillsammans med msm? Har googlat om det och på en del träffar står att man bör ge...
Svar
6
· Visningar
3 593
Senast: Totola
·
Foder & Strö Någon som äter MSM själv eller ger sin häst? Någon effekt? Såg i en tidning-Kommunal, att det skulle vara giftigt för organen???
2
Svar
20
· Visningar
26 539
Senast: Snobben
·
L
Hästvård Är det någon som vet om det är skillnad på hästskor från USA och Skandinavien? Material och tjocklek etc. Om de Från USA av någon...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: vdb
·
Hästvård Igår kväll fick min häst en allergisk reaktion av sitt penicillin. En hemskt otrevlig upplevelse!!!! Som tur var klarade hon sig och...
2
Svar
39
· Visningar
3 405
Senast: rubytoo
·
C
Hästvård Funderar på att köpa ett par till min polle, men vad ska man ha Paddarna med karborre eller vanliga paddar? Han har lite galla på...
Svar
7
· Visningar
980
Senast: marianne_0
·
Hästvård Har en häst som bajsar sällan känns de som. Under en natt (ca 6 timmar) så bajsar han bara 1 gång. Ibland 2. Skulle därför önska tips...
Svar
4
· Visningar
1 114
Foder & Strö Ponnyn har exploderat med fett på kroppen sen jag började med linfröolja, ser ut som att hon är högdräktig :crazy: en och annan har till...
Svar
9
· Visningar
1 316
Senast: Cita
·
L
Hästvård Har en varmblodsvalack som har MASSOR av sår på ryggen. Förra ägaren påstår att det blir så när man ändrar foderstaten men vi har haft...
Svar
19
· Visningar
4 583
Senast: maja_70
·
Hästvård brukar ni sommarvila era hästar? hur länge i så fall? min plan är att vila henne vecka 32, då jag har min sista vecka på semestern...
Svar
10
· Visningar
1 453
Senast: jassica
·
P
Hästvård Har en treåring som har svår mugg på alla fyra (lite mindre på fram). :( Har testat en massa olika salvor, krämer och metoder men inget...
Svar
15
· Visningar
1 357
Senast: PeRosa
·
Hästvård Vad exakt beror det på att en häst får korsförlamning? Foder? För kall? Har hört så mycket olika att det står helt still i skallen...
2
Svar
20
· Visningar
2 141
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Vad göra? Jo,man "stöter" lite på jordgetingarna,och dom fixar det snabbt och gratis... Sen att det bara blir ett som blir stort,och...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: Constance
·
C
Foder & Strö I en betforsäck jag köpte nyligen såg det ut att vara små rester av halm i. Såg det inte förrän jag fyllt på vatten då de flöt upp till...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: Masse
·
Z
Hästvård I fredags när jag var ute och red började min häst hosta, ca 3ggr. Saktade av till skritt men hon ville bara fortsätta springa, så jag...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Boj
·
L
Hästvård halloj! har en pålla som har dåliga hovar, letat mycket info om detta och vad jag kan göra för att förbättra (förutom bra hovis...
Svar
7
· Visningar
1 561
Senast: lkn02001
·
Hästvård Om allt går väl och ser normalt ut värdemässigt så är planen att Nemo skall operera sin struppipning om ca 1 månad, lite beroende på när...
Svar
11
· Visningar
2 714
Senast: sissu
·
Foder & Strö Jag har två relativt överviktiga ponnyer av olika orsaker. Den ena har gått på fri tillgång hela vintern samt inte motionerat mycket...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka