Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Brukar fjolårshö vara billigare än "årshö"? :confused:
Svar
3
· Visningar
989
Senast: kolblakkur
·
M
Hästvård vad är fel? jag hämtade min häst i hagen i dag, så upptäckte jag att bakbenen var jätte svullna och frambenen lite svullna. Hästen var...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: FunnyFlyer
·
Foder & Strö jag funderar på det här med färdigt kraftfoder, jag skulle vilja ha tips och åsikter om det! fördelar/nackdelar?
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: FunnyFlyer
·
Hästvård Min häst har boxvila och får bara ut och promenera 5 min, två ggr om dagen. Han har blivit opererad och fick efter det förstoppning. Han...
Svar
5
· Visningar
2 217
Senast: vigmir
·
Y
Hästvård Hej, min kompis har en häst som har fått kronisk bronkit, tankarna är hemska men går såklart i huvudet på henne. Avlivning kan behövas...
Svar
9
· Visningar
1 526
T
Hästvård Jag har nu köpt den mycket dyra oljan som heter Wiemerskamper och provar den på min foderhäst som kliar bort svans och man på...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: puppe
·
Foder & Strö Fabbe ska på bete, o jag hoppas på att det blir till 1 juni. Dock så vill jag hålla igång honom någorlunda under hela sommaren men...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: Ylva86
·
Hästvård min valack har ngt konstigt, tror ej det är eksem det ser mer ut som han tappat lite päls, precis som man skvätt ngt på honom och där...
Svar
9
· Visningar
1 299
Senast: Rosett
·
Hästvård Vet inte hur många vi är med hostishästar men jag tänkte att vi kan dela med oss av tips. :idea:Min har blivit mycket bättre av...
2
Svar
21
· Visningar
2 430
Z
Foder & Strö Jag ger min häst kraftfoder 2ggr/dag. Men funderar om jag ska börja ge några mineraler el liknande som tillskott? Kanske det behövs även...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: naturally_horse
·
M
Hästvård Har blivit ifrågasatt angående att mina hästar går ute på nätterna sen en vecka tillbaks. De har fri tillgång på ensilage och är vana...
2
Svar
21
· Visningar
2 088
Senast: zolan
·
C
Hästvård Jag behöver hjälp. Min häst som jag köpte för ett år sedan är extremt jobbig när det gäller manen. Hon skakar på hela halsen så fort man...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 344
Senast: Allimac76
·
A
Hästvård vad är detta? Vi ser inga kryp (inga löss) överhuvudtaget, pälsen faller liksom bara av. Skabb eller mjäll? Någon som vet? Hon kliar...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: allessa
·
Hästvård Två av hästarna i vår hage har de senaste dagarna svullnat kring läppar och under mulen dagtid. Svullnaden går ner under natten. Gissar...
Svar
7
· Visningar
4 850
Senast: jenred
·
T
Foder & Strö När jag var på Falsterbo Horse show i år köpte jag hästgodis där. Det fanns i fyra olika smaker; örter, äppel-timjan, morot-rödbeta och...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: shiren louise
·
R
Hästvård En så kallad "hästkunnig" i min närhet påstår att hästar som är importerade från Europa typ Belgien, Holland och så vidare är extra...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: _Smulan_
·
H
Hästvård Hästen står i vatten bad ca en halv timme om dagen, men de behövs mer. Er bästa hovolja, fett eller vad ni nu använder till torra hovar...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 717
Senast: Tess82
·
Foder & Strö De e så att där jag hade tänkt ha mina hästar på bete har de tidigare vart vete, och är inte uppplöjt med isått gräs nu. Är de problem...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Masse
·
P
Foder & Strö Misstänker att min häst fått Alsikeklöverförgiftning. Hittade klövern i hagen igår. Ska flytta honom till ett annat stall var han kan...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Masse
·
Hästvård Är det någon som har provat Dry Feet? Vilken sorts problem hade du med hovarna och tycket du att den fungerade? Om jag har förstått...
Svar
6
· Visningar
1 728
Senast: lillaans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka