Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Jag läste för ett tag sen i Ridsport en artikel om gröt till hästar (jag tror det var en italiensk variant). Jag har råkat slänga...
Svar
5
· Visningar
2 595
Senast: Saigon
·
N
Hästvård Hej! här är det en som är ledsen. Har fått besked att min häst har kronisk bronkit med kvickdrag . Hon får av mig rödalger samt idag...
Svar
17
· Visningar
1 833
Senast: Ulrika C
·
W
Foder & Strö Har bytt hö i stallet, då det förra var så dåligt och ska nu räkna ny foderstat. Nu har det växt upp ganska mycket gräs i hagen, ska...
2
Svar
27
· Visningar
3 289
Hästvård Trädkåda, ja... min donna har kliat sej på ett träd som var fullt med kåda, hur får man bort det utan att behöva klippa manen och...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: FunnyFlyer
·
S
Hästvård Det rann vitt snor ur pållens ena näsborre idag efter ridning. Ofarligt? Kommande förkylning? eller annat Folk reagerade...
Svar
6
· Visningar
3 944
Senast: SMponny
·
M
Foder & Strö En vän till mig tog hand om ett vbl för ett år sedan, då var han bara skinn och ben. Nu har jag tagit över honom, eftersom hennes ston...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Masse
·
M
Hästvård En häst i mitt stall drabbades av fång för ca tre månader sedan. Det började med en hovböld på ett bakben, boxvila, några dagar senare...
Svar
5
· Visningar
1 400
Senast: miisen80
·
G
Foder & Strö jag har hört att det är bra att ge sin häst vitlök, mot förkylning och liknande. hur mycker vitlök ska man i så fall ge? är det bäst att...
2
Svar
21
· Visningar
1 938
Senast: hästmyran
·
Foder & Strö Vart kan jag köpa kalk till min häst??? (Stenungsund el liknande)
Svar
5
· Visningar
1 123
S
Hästvård Jag vill bara skriva av mig lite. Att avliva min häst är inte ett val utan ett måste. De svåra valen jag ställs inför är det här. Så här...
Svar
15
· Visningar
1 858
Senast: Lena
·
Hästvård Idag så var min häst var väldigt gallig i ena fram benet, på ett konstigt ställe. Om vi säger längst nere på kronan & sen går det upp...
Svar
2
· Visningar
871
M
Hästvård Min Shettis har fått bronkit, han svarar bra på vet. medicin, m.m. så han är på väg att bli frisk. Dock så har han haft fång (inte i...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: Mos410
·
E
Foder & Strö Fick veta att man i USA rekommenderar att hästar som är äldre än 15 åt ej bör äta lucern, det kan göra dem nervösa. Kan detta stämma...
Svar
14
· Visningar
1 910
Senast: Ylva86
·
A
Hästvård Min häst har nu äntligen fått starttecken på att börja byggas upp efter en långvarig kotledsinflammation i båda frambenen. Undrar om...
Svar
16
· Visningar
2 253
Senast: TantEster
·
V
Hästvård Under bakre bossorna skavs pälsen av och jag vet inte hur jag ska få bukt med det. Jag har en sadel som är utprovad för hästen och...
2
Svar
20
· Visningar
3 619
·
M
Hästvård Den ena oturen kommer efter den andra. Nu har pollen fått sjukt i ryggen, fast inte riktigt vid tyggen utan bakom sadeln. Då man kände...
Svar
3
· Visningar
809
·
C
Hästvård min häst blev sparkad i hagen så att griffelbenet gick helt av samt att det blev flera sprickor nästan högst upp på benet. har nu gått...
Svar
17
· Visningar
1 498
Senast: lil-sis
·
B
Foder & Strö Ska man acceptera att det finns sten i hästmüslin? Jag har hittat stenar (0,5 - 2 cm stora) vid flera tillfällen i både müslin och...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: vippan
·
F
Foder & Strö Hej! Min halvblodshäst fick något som konstaterades som "början till" gruskolik för snart två veckor sedan. Veterinär rekomenderade...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
26 632
Senast: Dubonnet
·
S
Hästvård Har ni börjart använda det än? (Ni som använder det) Jag la på pollan det igår + "ufo-huva". Snacka om att hon ser rolig ut :rofl:
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur