Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö hade tänkt ta tag i att lära mig mer om att räkna foderstat, och mer om foder. dels för att det känns viktigt att kunna själv(brukar be...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Bellini
·
Hästvård Vet ej om jag lägger denna tråden rätt :confused: Jag ska nu gallra ut lite ungträd i hagen, rätt många faktiskt, det är poppel som...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: Maléne
·
Hästvård Nu har vi sedan snart ett år problem i samhället med en stackars krake till häst. Kortfattat: Hästen kom förra sommaren o gick på...
Svar
12
· Visningar
1 868
Senast: ika77
·
Foder & Strö Nån som har koll på hur länge en öppnad säck lucernstrå kan tänkas hålla? Jag har inte koll på betestiderna riktigt än, men förra...
Svar
1
· Visningar
1 066
Senast: Masse
·
Hästvård Nä, tjock är han ju inte, men han är bitig. :) 177cm i mkh och kraftigt byggd. Korta ben och djup bål. Jag funderar på vad en sån kan...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 643
Senast: Cilla
·
T
Hästvård Hej.. Då har jag lyckats få fång ännu en gång på min ponny, fjärde gången på sju år. De andra gångerna har anfallen varit små och hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 101
Senast: Triax
·
Hästvård Sitter och funderar här på efterkvällen. Hämtade hö nu i eftermiddags och där hade kossorna ringorm. vi rörde inte dem men funderar...
Svar
7
· Visningar
3 011
Senast: Invinciblestables
·
I
Hästvård Jag har ett sto som är 6 år gammal. Hon har nu varit hos fodervärd i ett år. Nu har jag märkt att hennes bak ben, mest det ena, är...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Montgomery
·
H
Hästvård Har en travare som just nu bara har skor fram, han kan tydligen gå utan där med, om han inte rids mycket. När jag köpte honom för ca 1...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: chrysler
·
Hästvård Min ena häst, en 6-årig vbl-valack är jättesvår att få upp i hull. Han är stor, 1,70 i mkh och kräver klart jättemycket mat, men jag...
Svar
15
· Visningar
1 395
Senast: Kejjrin
·
Hästvård Vi köpte en ponny i höstas som förra ägarna sa hade exem . Det är bara det att hon har inte några förhårdningar uppe på öronen och...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: TantEster
·
I
Hästvård hej jag har ett islands sto, som har varit i bråk med en annan häst.Hon går nu på smärtstillande men vi ska tävla den 10-11 maj,hur...
Svar
17
· Visningar
2 288
Senast: Islandstjej
·
Foder & Strö Jag har ett föl/unghäst på 8 månader, Korsning Tinker/ardenner. Idag äter hon 10 kg hö, 2kg krafft groov 125, proteiner, 3 dl...
Svar
7
· Visningar
1 333
Senast: Masse
·
T
Hästvård Köpte förra våren en tvåårig nordsvensk som förra sommaren började skrubba man och svans. Jag fattade inte först att det förmodligen...
Svar
2
· Visningar
1 453
Senast: Novali01
·
P
Hästvård Hur stor hage bör man ha till två hästar på lösdrift för att mockning av hagen inte ska behöva vara nödvändigt?
Svar
3
· Visningar
725
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Snabb fråga ang hö-analys. Smältbart protein nämns inte i svaret. Det står Råprotein och Effektivt protein. Kan jag utgå från att det...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: ponytails
·
M
Hästvård Tror ni att man kan använda Ormsalva plus, muskelliniment på hästar? Någon som testat/använder det och vet i fall det fungerar/skadar?
Svar
1
· Visningar
1 977
Senast: Minstril
·
Foder & Strö Har träffat en drygt 20 årig ridtravare som magrat kraftigt under vinter och vår. Han är alltså inte smal, utan direkt mager. Äter enl...
2
Svar
26
· Visningar
2 244
Senast: Boj
·
Hästvård Ja nu är dom här. Visserligen plocka jag en i december på tösen, men nu har nog säsongen börjat. I huvudet så satt det en liten liten...
Svar
14
· Visningar
1 041
Senast: Piraja
·
Hästvård Sitter i tagen att börja rengöra stallet. Hästarna är nu ute dygnet runt och jag funderar på att börja med att högtryckstvätta och...
Svar
3
· Visningar
1 692
Senast: Sockertoppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka