Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Ska släppa sto och föl på bete snart och vill inte att fölet ska få fästningar (eller iallfall inte fästingsjukdomar). Är det farligt...
Svar
4
· Visningar
1 755
Senast: Alexandra_W
·
W
Hästvård Våren är här och även knotten :devil: Min häst är väldigt känslig och får stora bulor, så i år vill jag ha något riktigt bra medel...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: Sockertoppen
·
Hästvård Ok, nu är det dags att börja fundera på flugmedel inför sommaren. Sommrarna innan har ju gått bra och jag har användt lite olika medel...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 018
Senast: Sockertoppen
·
L
Hästvård min zola har fått två knölar mellan skinkorna och dom är litehalft hårda, men hon har inte ont för jag kan klämma på dom utan hon gör...
Svar
3
· Visningar
1 870
Senast: lein
·
R
Foder & Strö En miljon frågor till alla som ger hösilage eller kan svara ändå..;) Kan man ge höensilage om man bara har två hästar? Bara till en...
Svar
13
· Visningar
1 831
Senast: Targa
·
M
Hästvård Hur märkte ni att era hästar hade ont? 1. Sjönk dom ihop när man klämde på dom? 2. Var dom konstiga i ridningen på något sätt...
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Vilken är den mest prisvärda E - vitaminen?? Menar då pris/dagsgiva och inte bara literpriset. Får gärna innehålla selen. Har tidigare...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: LinnK
·
Hästvård Vad innebär det om en unghäst är utåttad bak? Är det något som ändras till det bättre när hästen musklar på sig, eller ska man ska dra...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Tinen
·
M
Hästvård Hej Är det någon som kan berätta lite om stafylokocker på häst. Det är så att en häst som vi ev ska köpa har fått det i sina småsår på...
Svar
17
· Visningar
4 311
Senast: moniq
·
Foder & Strö Ligger en annons ute på bl**ket där man kan köpa 1kg för 350kr, står att det är godkänt av jordbruksverket. Mailade för att få reda på...
Svar
11
· Visningar
1 418
Senast: h-olof
·
S
Hästvård Har hemma en häst på prov nu, femårigt riktigt tunt fullblod. Insåg när jag plockade fram tumstock och vattenpass att hästen är 2 cm...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: Lina_kj
·
L
Foder & Strö Vad äter era hästar dagligen, och rids dom varje dag, tävlas dom osv? Vart köper ni erat foder, och pris? (om det inte ingår i...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 448
Senast: Antiqua
·
S
Foder & Strö Lite konstig fråga men. Kan man ge hästar baljväxter om man vill få i dom extra protein? :angel: Skulle vara intressant och veta. Nu...
Svar
7
· Visningar
2 089
L
Hästvård Verkar ju som att röta sprids och finns i jorden, och kan smitta mellan hästar.. :crazy: Hur allvarligt är då detta? Bör man byta hage...
Svar
17
· Visningar
2 290
Senast: Satis
·
Hästvård Vad kan detta vara? Nån som vet? Funderar på om det gula kan vara pollen? Hästen var hos tandläkare för 5 v sen och då var det inget...
Svar
12
· Visningar
1 570
Senast: MissFideli
·
Hästvård Jag har en liten fundering angående min häst galopp. Hon har alltid haft en rund och fin galopp men nu har galoppen blivit hackig och...
Svar
7
· Visningar
1 669
Senast: Saigon
·
A
Hästvård Någon som har recept på ett effektivt hemgjort insektsmedel?
Svar
10
· Visningar
2 089
Senast: eldklot
·
Hästvård Hur skyddar ni era hästars skap från bitande flugangrepp? Vi har väldiga problem med blödande små bett. /Mia
2
Svar
23
· Visningar
2 504
I
Hästvård hej! jag undrar när man kan börja ha hästarna ute hela tiden, både natt å dag. (utan täcke å sånt) när brukar ni börja ha era hästar ute??
Svar
18
· Visningar
1 444
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö jag har under den senast veckan börjat vänja in min arabkille på gräs, han har gått och betat mellan 30-60 min /dag. det finns inget...
Svar
15
· Visningar
2 321
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka