Bästa UV-benskydden till häst?

hamilton1

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera?
Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd. Förra sommaren hade vi avklippta bomullsstrumpor och det funkade OK, men nu börjar benen redan bli lite rosa (vi har haft väldigt mycket sol) och jag skulle behöva något som fungerar ännu bättre. Prio är frambenen som verkar särskilt utsatta, om det finns modeller som passar olika bra fram/bak.

Hästen har även UV-flughuva ute vid soligt väder.

Tacksam för tips och råd!

Jag har från Horsewear. Två uppsättningar så jag kan tvätta dem. Ena är Rambo de andra är.. Mio? Tycker inte det är någon större skillnad mer än färgen 😅
Ser ut som transportskydd, alltså så heltäckande, och sitter bra.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 277
Senast: Hedwig
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Liten
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 368
Senast: Bleuh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka