Hjälp Hur får man i medecin lätt????

Sv: Hjälp Hur får man i medecin lätt????

Mamma mia, ta det lugnt.

Din tävlingshäst får vänta 14 dygn innan den får starta, tas det dopingprover och du startar tidigare så åker du dit på det, även fast det var oavsiktligt.

Nej bara för att den (andra) äter butta så är inte det slut på en tävlingskarriär men då alla inlägg är så röriga så påpekade jag att en häst som är under behandling (inte får i sig av misstag) inte är i tävlingsmässigt skick hur man än vänder på det. Och knappast efter karensens 14 dygn heller.

Livstidskarens = får ej slaktas för att gå till livsmedel.

Pulver funkar utmärkt att blanda med äppelmos. Funkar bra att ge med en stor spruta i munnen...eller för hästar som inte gillar det går det bra att mata med sked:grin: Blir iaf smakligt:idea:

... svaret till dig Gullan e att där står karens till tävling 25 dagar ...

men det var inte riktigt det vi frågade, MIN HÄST SOM ÄR TÄVLINGSHÄST OCH FULLT FRISK HAR FÅTT I SIG DEN SJUKA HÄSTENS BUTTA!!! ...

om din tävlingshäst fått i sig det får du inte tävla på 25 dagar.. ...

Nej 14 dygn är tävlingskarensen på. Inte 25.

Skriv till den som förmedlade fel information från början. det fanns ingen som helst anledning för mig att dubbelchecka om nenneh hade rätt eller inte då jag inte fokuserade mitt inlägg på antalet dagar utan på vad XX dagars tävlingskarens betyder..

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 872
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 675
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 836
Senast: Mabuse
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Hunden väckte mig mellan kl 3-4 härom natten och ville gå ut. Förr i tiden så var det alltid husse som vaknade om hunden behövde gå ut...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur